d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Näytönohjainraudan Päivittäminen
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Jul 28 2012 09:49am
Elikkäs, mahdollisesti olis näytönohjaimen päivitys edessä. Tuo vanha HD 4870 512 Mb kyllä puskee vielä varmuudella, mutta 3,5 vuotta sitten ostettu kortti alkaa tosiaan köhimään jo maksimiasetuksilla.

Viimeks puoltoista vuotta sitten päivitin kaiken koneesta, paitsi itte näytönohjaimen joten niihin ei luultavasti toistaiseks tarvii muutoksia tehdä.
Missäs vaiheessa nuo näytönohjainten kehitys menee, ja mimmosta kannattais kattella koneeseen kiinni? Hintaluokka max 250 euroa kattona.

Virrankäytön tulis myös olla samaa luokkaa ku tuon 4870 eli 150 Wattia, kattona vois olla 200 Wattia sille.

Koneen osat:
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 661 @ 3.33GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Video Card: ATI Radeon HD 4870 512 MB
Motherboard: ASRock H55DE3


Supports Dual Channel DDR3 2600+(OC)
Supports ATI™ CrossFireX™ and Quad CrossFireX™
1 x PCI Express 2.0 x16 slot (at x16 mode), 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (at x4 mode, 2.5GT/s)

Toi 7850 vaikutti aluks ihan mainiolta, mutta sitten huomasin että se vaatis PCE Express 3.0 x 16, joten ei vissiin kelpaa?
En kauheesti haluais koko konetta laittaa uusiks, sillä nykyselläänki toimii hyvin.

Käyttäisin mielellään myös ATIa, sillä noi hallintaohjelmat on hallussa ja muutenki aina käyttäny.
Toki jos täydellinen upgrade löytyy noista Nvidian korteista niin laitetaan korvan taakse.

TL;DR kannattaako näytönohjainta edes päivittää, saako yhen osan päivityksellä mitään aikaseks tällä kokoonpanolla
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jul 28 2012 10:18am
Quote (CeePee @ 28 Jul 2012 18:49)
Elikkäs, mahdollisesti olis näytönohjaimen päivitys edessä. Tuo vanha HD 4870 512 Mb kyllä puskee vielä varmuudella, mutta 3,5 vuotta sitten ostettu kortti alkaa tosiaan köhimään jo maksimiasetuksilla.

Viimeks puoltoista vuotta sitten päivitin kaiken koneesta, paitsi itte näytönohjaimen joten niihin ei luultavasti toistaiseks tarvii muutoksia tehdä.
Missäs vaiheessa nuo näytönohjainten kehitys menee, ja mimmosta kannattais kattella koneeseen kiinni? Hintaluokka max 250 euroa kattona.

Virrankäytön tulis myös olla samaa luokkaa ku tuon 4870 eli 150 Wattia, kattona vois olla 200 Wattia sille.

Koneen osat:
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 661 @ 3.33GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Video Card: ATI Radeon HD 4870 512 MB
Motherboard: ASRock H55DE3


Supports Dual Channel DDR3 2600+(OC)
Supports ATI™ CrossFireX™ and Quad CrossFireX™
1 x PCI Express 2.0 x16 slot (at x16 mode), 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (at x4 mode, 2.5GT/s)

Toi 7850 vaikutti aluks ihan mainiolta, mutta sitten huomasin että se vaatis PCE Express 3.0 x 16, joten ei vissiin kelpaa?
En kauheesti haluais koko konetta laittaa uusiks, sillä nykyselläänki toimii hyvin.

Käyttäisin mielellään myös ATIa, sillä noi hallintaohjelmat on hallussa ja muutenki aina käyttäny.
Toki jos täydellinen upgrade löytyy noista Nvidian korteista niin laitetaan korvan taakse.

TL;DR kannattaako näytönohjainta edes päivittää, saako yhen osan päivityksellä mitään aikaseks tällä kokoonpanolla


helposti saat näytönohjaimen päivityksellä lisää tehoa imo
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7850_HD_7870/24.html
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
antaa vähä suuntaa nuo. ottasin varmaa jonku radeon 7850
Member
Posts: 2,741
Joined: Apr 9 2010
Gold: 216.01
Jul 28 2012 10:19am
Quote (Rzi @ Jul 28 2012 07:18pm)
helposti saat näytönohjaimen päivityksellä lisää tehoa imo
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD%5F7850%5FHD%5F7870/24.html
http://www.videocardbenchmark.net/high%5Fend%5Fgpus.html
antaa vähä suuntaa nuo. ottasin varmaa jonku radeon 7850


hahaha
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jul 28 2012 10:27am
Quote (OjjiLol @ 28 Jul 2012 19:19)
hahaha


pääkii. gefot kuluttaa virtaaki enemmä. ati>
lyö nuo gtx 570,480 etc helposti vaikka oiski VAKIONA :rofl: pikkase hitaampi
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jul 28 2012 10:30am
nii ja voit käyttää sitä pci-e 2.0 paikassa vaikka kortti tukee 3.0 eikä tehoa häviä
Member
Posts: 2,741
Joined: Apr 9 2010
Gold: 216.01
Jul 28 2012 11:42am
rzi taidat olla homoseksuaali
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Jul 28 2012 11:49am
Quote (Rzi @ 28 Jul 2012 18:30)
nii ja voit käyttää sitä pci-e 2.0 paikassa vaikka kortti tukee 3.0 eikä tehoa häviä


Joo tutkin vähän iteki, ja kortti toimii pci-e 2.0 mutta ei anna samaa nopeutta mitä 3.0 antais maksimissaan.

Käytin ite tätä listaa http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html

HD 4870 -> HD 7850 on neljä pykälää upgrade, eli eron huomais ihan selvästi.

Mites prosessori, se oli paras dual-core mitä silloin sain ja pelikäyttöön parannettu. Ei varmaan käy pullonkaulaks, sillä useemmat pelit käyttää edelleen vaan paria ydintä, ja noi kellotaajuudet on tosiaan korkeat.

Siinä on kans toi oma turbo boost joka nostaa kellotaajuutta automaattisesti ku kulutus nousee, max 3,6 GHz taajuuteen.
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jul 28 2012 12:09pm
Quote (CeePee @ 28 Jul 2012 20:49)
Joo tutkin vähän iteki, ja kortti toimii pci-e 2.0 mutta ei anna samaa nopeutta mitä 3.0 antais maksimissaan.

Käytin ite tätä listaa http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html

HD 4870 -> HD 7850 on neljä pykälää upgrade, eli eron huomais ihan selvästi.

Mites prosessori, se oli paras dual-core mitä silloin sain ja pelikäyttöön parannettu. Ei varmaan käy pullonkaulaks, sillä useemmat pelit käyttää edelleen vaan paria ydintä, ja noi kellotaajuudet on tosiaan korkeat.

Siinä on kans toi oma turbo boost joka nostaa kellotaajuutta automaattisesti ku kulutus nousee, max 3,6 GHz taajuuteen.


kyllähän tuon prossun luulis riittävän. ei sillä käytännössä mitään eroa ole käyttääkö 2.0 vai 3.0
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Jul 28 2012 02:26pm
http://www.hwcompare.com/12121/radeon-hd-4870-512mb-vs-radeon-hd-7850/

Tuossa kans jonkinlainen comparison, 7850 kuluttaa vähemmän virtaaki :D

2 GB vram kans riittää hyvän aikaa taas.
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Jul 28 2012 03:55pm
Quote (CeePee @ 28 Jul 2012 23:26)
http://www.hwcompare.com/12121/radeon-hd-4870-512mb-vs-radeon-hd-7850/

Tuossa kans jonkinlainen comparison, 7850 kuluttaa vähemmän virtaaki :D

2 GB vram kans riittää hyvän aikaa taas.


http://www.anandtech.com/bench/Product/518?vs=549
siin o vaikka gtx 570 vertailu. ati käy kumminki paljo viileempänä eli kuluttaa virtaa vähemmän ja sitä saa ylikellotettuu helposti
Go Back To Suomi Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll