d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Tietovisa Kysymys > Autoihmisille
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
May 8 2012 08:30am
Okkey elikkä tossa meikän ruoskassa ( Ford Escort '96 ) on ilmenny seuraavaa häiriötä :

Ajon aikana ja välillä tyhjäkäynnillä moottori " tukehtuu " eli ei saa bensaa -> lopettaa käymisen, sammuu välillä kokonaan ja välillä nykii ajon aikana eli on sellasta ns. kenguru meininkiä ilmassa.


Tossa nyt sit sitä ollaa ihmetelty ja haisteltu ja ollaa seuraavii mahdollisii johtopäätöksii päästy :


- Vettä mahdollisesti tankissa ( seiso yli vuoden enneku nyt otettiin käyttöön )

- Kaasuläppäanturi viottunu ( yleinen Fordin tyyppi vika mikä käy ilmi yllämainituilla vioilla )


Kyseiset asiat on jo tarkistettu


- Ilmaputsari puhistettu

- Kaikki sähköliittimet konetilassa käyty läpi ja suihkutettu vähän CRC:tä ( tuskin siis on sytyksen sähkövika )

- Tulpat vaihettu


Tuleeko kellään mitään muuta mahdollista vikaa mieleen mikä saattaa aiheuttaa nykimistä ajonaikana / sammumista jopa kokonaan ( esim. liikenne valoissa kun pysähtyy... )

Tai jos on joku " jippo " aka. " Ässä hihassa " mite tollasen sais pos ? tankiha saa helpost pumpattuu tyhjäks jos siellä vettä on ja bensat takas mut jos se on esim. toi kaasuläppäanturissa vika ja ei saa muualta ku liikkeestä tilattuu kyseisen osan ni tuuppasen kyllä ton koslan jorpakkoo ja ostan uuden auton.

Kaveri sano et häne Fiestaa oli kaasuläppäanturi + joku muu pien osa siihe kylkee maksanu tilauksinee + vaihtoinee yli 800e mikä on jo yli puolet ton meikä kinderin hinnasta ( maksoin 350e kaverin ukolle ku ostin pois )

Mitäs näitä netti sivui oli mist sai tilattuu halvemmalla auton osia ( ehjät osat on poistettu autosta ku se on ajettu lunastus kuntoo jne. ) ? oli joku : ajoneuvo***keskus tms.


Asiallista keskustelua ja kommenttia kyseistä aiheesta

Kiitos.
Member
Posts: 15,863
Joined: Sep 11 2008
Gold: 128.45
Warn: 80%
May 8 2012 08:33am
noh yks hyvä jippo on se että täytä tankki bensalla kokonaan. niin kyllä se rupee siitä sitten käymään


Tuleeko kellään mitään muuta mahdollista vikaa mieleen mikä saattaa aiheuttaa nykimistä ajonaikana / sammumista jopa kokonaan ( esim. liikenne valoissa kun pysähtyy... )

ei osaa käyttää kytkintä?

tai bensansyötössä säädöt päi fittua
Member
Posts: 284
Joined: Feb 2 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
May 8 2012 08:33am
joku anturi paskana/irti? ei nyt vaa tuu mielee että mikä anturi mutta jokuha siel on mikä vaikuttaa bensansyöttöön

bensapumpussa jotai häikkää?

This post was edited by Sere on May 8 2012 08:36am
Member
Posts: 22,362
Joined: Feb 9 2006
Gold: 1,100.00
May 8 2012 08:35am
Lukemani perusteella vika on selvästi turbossa.
Member
Posts: 15,636
Joined: Nov 5 2006
Gold: 186.67
May 8 2012 08:49am
kaasari saattais olla tukkeessa, jollei oo vuoteen ajettuu niin motarille vetäseen parit kunnon polkasut niin aukee
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
May 8 2012 08:53am
Quote (PMS @ 8 May 2012 17:33)
noh yks hyvä jippo on se että täytä tankki bensalla kokonaan. niin kyllä se rupee siitä sitten käymään


Tuleeko kellään mitään muuta mahdollista vikaa mieleen mikä saattaa aiheuttaa nykimistä ajonaikana / sammumista jopa kokonaan ( esim. liikenne valoissa kun pysähtyy... )

ei osaa käyttää kytkintä?

tai bensansyötössä säädöt päi fittua


Quote (kyny91 @ 8 May 2012 17:49)
kaasari saattais olla tukkeessa, jollei oo vuoteen ajettuu niin motarille vetäseen parit kunnon polkasut niin aukee


Osaan behe kyllä käyttää kytkintä mutta vika on siinä kun ajaa siihen risteykseen ja painaa sen kytkimen pohjaan + on 1. silmässä niin se auton mottori sammuu välillä kuten tuolla ylhäällä lukee, sama ku kääntäsin virrat pois päältä..

Ja kyseessä on ruisku eikä kaasari kone (:


Quote (Sere @ 8 May 2012 17:33)
joku anturi paskana/irti? ei nyt vaa tuu mielee että mikä anturi  mutta jokuha siel on mikä vaikuttaa bensansyöttöön

bensapumpussa jotai häikkää?


Kaasuläppäanturi tunnistaa missä asennossa kaasupoljin on ja sen perusteella sitte syöttää sitä bensaa, mutta jotenkii vähän hämärää mite se vois tyhjäkäyntii vaikuttaa, ku ei se tyhjäkäynti kokoaikaa vittuile vaan ihan satunnaisesti sillotällö.



This post was edited by soppamies on May 8 2012 08:58am
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
May 8 2012 09:18am
Laitoikko tulpat oikein päin ja vaihdatutit tulpat samal.

VAI REMONTOIKKA NÄÄ TAAS KÄNNISSÄ ???
Member
Posts: 30,191
Joined: Dec 9 2008
Gold: 0.00
May 8 2012 09:25am
Quote (Ankeli @ 8 May 2012 18:18)
Laitoikko tulpat oikein päin ja vaihdatutit tulpat samal.

VAI REMONTOIKKA NÄÄ TAAS KÄNNISSÄ ???


ooppelistas en tiiä mut toho ei mee ku tulpat yhellä tavalla kiinni ja kyllä ihan uudet tulpat laitoin sisälle selvinpäin :--D
Member
Posts: 4,670
Joined: Nov 4 2005
Gold: 81.00
May 8 2012 09:55am
Bensansuodatin?
Member
Posts: 2,832
Joined: Apr 3 2008
Gold: 0.60
May 8 2012 10:32am
Quote (Neegah @ 8 May 2012 16:55)
Bensansuodatin?


THIS
Go Back To Suomi Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll