Quote (Tricktrick @ 1 Sep 2011 14:51)
Rocko ei oo tainnu käsittää vielä minkä kokosia noi tabletit on.
1) Jos sun mielestä toi vie yhtä paljon tilaa, ja painaa ainaki yhtä paljon niin saatan kuvitella ku haet sen 17,3" peliläppäris joka on 50cm x 40cm x 8cm kun tää laite on 30cm x 20cm x 1cm ?
2) Akku kestää 10h ja jos ottaa dockin käyttöön niin 16h. www.androidsuomi.fi sivuilta saattanee löytyä itseasiassa jopa aika paljon kehua akusta VERT. Peliläppärin akkuun joka imee itsensä kuiviin ~~ 5h ? Se saa olla siis koko aika latautumassa.
3) Käyttis mikä tässä vehkeessä on, Google Android 4.0 luultavimmin on TODELLA kevyt käyttis verrattuna windows käyttiksiin, esim 7..
4) Paino.. 0,6kg vs 5kg laukussa on aika paljon erona..
1) no jos tila on se rajotus minkä takia päätyy tablettiin niin ok mikäs siinä. läppärit mahtuu ihan hyvin johonki laukkuun nykyään ja pystyy kulkeen mukana minne vaan. itse ottaisin silti läppärin vaikka oliskin kuin iso.
2) akkukesto on tolle laitteelle eduks, mut eipä siinä tehoa olekaan lähellekään niin paljoa kuin läpyskällä.
3) varmaan mobiililaitteeks ihan tarpeeks nopee käyttis, mut ei toi kestä vielä mitenkään vertailua pcseen. sillä voi tottakai tehä samoja perusasioita (nettisurffaus, videontoisto, ebookkien lukeminen, tekstinkäsittely), mut eihän tolla voi pelata (jotain arcade pasketta ehkä joo), ei kunnon videonkäsittelytehoa, ei tukea kaikille ohjelmille, ei tukea kaikille video ja audioformaateille jne. läppärissä on yksinkertasesti vaan enemmän kaikkea ja sillä pystyy tietysti tekemään kaikkea. en itse näe järkeä ostaa vielä tommosta kun samalla rahalla saa paljon parempaa läppärin muodossa. onhan niitä pikkusiakin läppäreitä jotka vie tehojensa puolesta vielä tommoset tabletit ihan 5-0.
olen kokeillut tablettia ja ei se kyllä yhtään sen kummoisempi kapistus ole kuin hyvä älypuhelin (voidaan olla sitten eri mieltä mikä se hyvä on).
se on mun mielestä jo tarpeeks jos saa mahdutettua tabletin kaltasia ominaisuuksia taskukokoon älypuhelimelle, mut ei tommonen tablet VIELÄ pysty vastaan jollekki hyvälle läppärille.
ehkä kun teknologia tässä ottaa harppauksia eteenpäin noi saadaan kehitettyä jo semmoselle tasolle et normaalit läppärit putoaa ketjusta pois ja kaikki on tulevaisuuden isot kannettavat "tietokoneet" on sitten tommosia yhdistelmäjuttuja. mene ja tiedä koska tää tapahtuu, mut ei vielä muutamaan vuoteen ainakaan.
eli mun näkemys on se et jos tarve on tehdä samaa kuin älypuhelimella, mut vaan isommalla näytöllä (ja rahaa löytyy) niin mikäs siinä senkus vaan ostamaan.
sanoinpahan nyt oman järkkymättömän mielipiteeni.