Quote (Black XistenZ @ 30 Nov 2021 09:56)
das scheint mir sehr verwunderlich. :mellow:
selbst wenn die impfungen null gegen infektion schützen würden, dürften die raten schlechtestenfalls gleich hoch sein. ich sehe keinen plausiblen grund, weshalb die raten bei vollständig geimpften höher als bei ungeimpften sein sollten. das ließe sich nur durch eine systematisch unterschiedliche testhäufigkeit erklären...
Du hast übrigens tabelle 3 ausgelassen, die zeigt, dass die impfung sehr wohl die hospitalisierungsrate reduziert (wenn auch nicht so stark wie ich gedacht hätte):
https://i.imgur.com/3qJkRFz.jpgQuote (Plaxic @ 30 Nov 2021 01:13)
Hier noch ein paar ergänzungen aus der Studie die vergessen wurden zu posten
"We present data on COVID-19 cases, hospitalisations and deaths by vaccination status. These
raw data should not be used to estimate vaccine effectiveness as the data does not take into account inherent biases present such as differences in risk, behaviour and testing in the
vaccinated and unvaccinated populations. Vaccine effectiveness is measured in other ways as
detailed in the ‘Vaccine Effectiveness’ Section. "
"Vaccine effectiveness
Several studies of vaccine effectiveness have been conducted in the UK which indicate that 2
doses of vaccine are between 65 and 95% effective at preventing symptomatic disease with
COVID-19 with the Delta variant, with higher levels of protection against severe disease
including hospitalisation and death. There is some evidence of waning of protection against
infection and symptomatic disease over time, though protection against severe disease remains
high in most groups at least 5 months after the second dose"
Effectiveness against hospitalisation
Several studies have estimated vaccine effectiveness against hospitalisation in older ages, all of
which indicate higher levels of protection against hospitalisation with all vaccines against the
Alpha variant (8, 9, 10, 11). Effectiveness against hospitalisation of over 90% is also observed
with the Delta variant with all 3 vaccines (Figure 3, 3). In most groups there is relatively limited
waning of protection against hospitalisation over a period of at least 5 months after the second
dose. Greater waning appears to occur among those in clinical risk groups (Figure 3, 3)
Quote (Black XistenZ @ 30 Nov 2021 09:56)
das scheint mir sehr verwunderlich. :mellow:
selbst wenn die impfungen null gegen infektion schützen würden, dürften die raten schlechtestenfalls gleich hoch sein. ich sehe keinen plausiblen grund, weshalb die raten bei vollständig geimpften höher als bei ungeimpften sein sollten. das ließe sich nur durch eine systematisch unterschiedliche testhäufigkeit erklären...
Du hast übrigens tabelle 3 ausgelassen, die zeigt, dass die impfung sehr wohl die hospitalisierungsrate reduziert (wenn auch nicht so stark wie ich gedacht hätte):
https://i.imgur.com/3qJkRFz.jpgSiehe oben.
die tabelle ist halt ein dauernd in forums out of context geposteter müll. Denke die meisten haben die Reports der Londoner nicht einmal gelesen und gleich zu den bunten Bildern gescrollt.
Edit falls jemand das ganze mal lesen möchte.
https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccine-weekly-surveillance-reportsEdit 2 die tabellen die oben gepostet wurden sind ebenfalls veraltet copy paste
This post was edited by BallersAcc on Nov 30 2021 03:15am