d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > General Chat > Guild Chat & Recruiting > ~ Guild Of Slags Guild Chat & Recruiting ~ > Welcome
Prev1472473474475476492Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 301.00
Warn: 10%
Feb 11 2010 01:05am
I'm off to school now. Wish me gl :angel:
Member
Gold: 10.00
Feb 11 2010 01:05am
Quote (livemunster @ Feb 11 2010 06:51am)
Morning!

soo.. tests today :O?
Member
Feb 11 2010 01:06am
Quote (livemunster @ Feb 11 2010 07:05am)
I'm off to school now. Wish me gl :angel:

GL :D
Member
Feb 11 2010 03:02am
Quote (Szezark @ 11 Feb 2010 08:06)
GL :D

I'm doing the national tests atm.
I'm sitting with the dyslexi (spelling?) group and therefor we can use computers. But what the teachers don't know is that I'm on jsp now :D:D
If they find out I will get an F
Member
Feb 11 2010 03:06am
Quote (livemunster @ Feb 11 2010 09:02am)
I'm doing the national tests atm.
I'm sitting with the dyslexi (spelling?) group and therefor we can use computers. But what the teachers don't know is that I'm on jsp now :D:D
If they find out I will get an F

then gtfo jsp dude :P!

E: 1800 ;)

This post was edited by Szezark on Feb 11 2010 03:06am
Member
Feb 11 2010 03:52am
Okay, I'm done now :]
I wrote two a4 papers :]
I'm off again. When I'm back home I can post how it look'd like

This post was edited by livemunster on Feb 11 2010 03:53am
Member
Gold: 60.00
Feb 11 2010 08:27am
Quote (livemunster @ 11 Feb 2010 10:52)
Okay, I'm done now :]
I wrote two a4 papers :]
I'm off again. When I'm back home I can post how it look'd like

Do that mate :) Then we'll see if your test is worth an A :D
Member
Feb 11 2010 11:04am
Quote (Kushage @ 11 Feb 2010 15:27)
Do that mate :) Then we'll see if your test is worth an A :D

MY friend just told me that I wrote some things wrong. Grammatical error.
Member
Gold: 6,002.33
Feb 11 2010 11:09am
Quote (livemunster @ Feb 11 2010 08:04pm)
MY friend just told me that I wrote some things wrong. Grammatical error.

Suprise? 8DD
Member
Feb 11 2010 11:15am
Quote (Bmm_Mogle @ 11 Feb 2010 18:09)
Suprise? 8DD

Since you Finnish guys do have Swedish in school. You could maybe find it in my text. I wrote it on computer cuz I was sitting in the same classroom as the dyslexia people ^^
Well I don't have dyslexia. But since it was full in the other classrooms I went there ^^ Just chosen out random I guess

btw here comes the txt. I emailed it to myself xD

Allt är möjligt! Erik Ching 9c

Ja, med lite tips, tricks och känsla så är allting möjligt!

Alla mina kompisar var bra på att åka inlines, både i ramp och på gatan. Men jag, Carl Erik Ching Nyman kunde inte ens åka nerför en ramp eller göra roliga tricks på vanliga asfalterade vägar. Och mina kompisar åkte bara med varandra för att jag var så dålig så de ville inte heller hjälpa mig. Så jag bestämde mig för att ta hjälp av internet.

Direkt när skolan hade slutat så gick jag raka vägen hem och det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta på datorn och gå in på youtube. Och som de flesta vet som har dator och internet hemma så är youtube en hemsida där det varje dag läggs upp minst 50 000 videoklipp. Så det är inget snack om att hemsidan är till för videoklipp. Vissa videoklipp har
t o m fått över 100 miljoner tittare. Och eftersom det läggs upp så många klipp varje dag så finns det förstås instruktioner på hur man gör olika inlinestricks. Så jag skrev in ”how to soulgrind on inlines” Och det kom upp över 100 000 videoklipp som matchade det jag sökte efter. Waow! Snacka om att få hjälp över internet! Och det första de sa i i princip varenda video var att man behövde ett vaxblock. Så då sökte jag upp vart man kunde köpa vaxblock via pricerunner. Pricerunner är en hemsida som visar var man kan köpa en pryl billigast, men det funkar såklart till andra saker också som att veta vart man kunde köpa vaxblock. Och den affären som sålde vaxblock som låg närmast mig var stadium. Så då gick jag till stadium och köpte två stycken vaxblock. Mer än så han jag inte göra den dagen för att jag hade läxor att göra.

Eftersom det var fredag dagen innan så var det ju lördag den här dagen. Vilket betyder att jag hade ledigt ifrån skolan. Så då kunde jag kolla på ”how to grind on inlines” videos hela förmiddagen. Och efter att ha kollat på minst trettio videos så gick jag ut och med mig ut så tog jag också en gammal stång som stod i förrådet. Jag antar att det hade suttit en stång längst upp på stången då det var skruvhål längst upp. Jag vaxade in stången genom att gnida vaxblocket emot det så att lite av vaxet fastnade på stången. Då blev stången riktigt hal.
Efter att ha vaxat stången så hade jag glömt bort hur det var jag skulle göra för att lyckas med att ”grinda”. Så då gick jag in igen och kollade. Och nu när jag var säker på hur jag skulle göra så gick jag ut igen. Med inlinesen på fötterna. Jag tvekade lite först men begav mig sedan ut för mitt första försök. Jag åkte först fram och tillbaka emot stången, sedan åkte jag emot den och hoppade över den flera gånger. Men till sist så hoppade jag upp på stången. Mina fötter gled iväg men hela min kropp stannade kvar. Så jag landade med stången emot sidan av mig. Det kändes helt enkelt som att få ett slag av en järnstång emot bröstkorgen. Efter det försöket så åkte jag hem igen för att vila mig för att komma tillbaka när det inte gjorde ont längre.

Två timmar senare så hade värken försvunnit och jag åkte ut igen. Men jag kände mig tvungen att åka hem igen när jag såg att mina kompisar hade tagit över stången och åkte på den. De hoppade upp på den elegant och gled över hela stången och sedan hoppade de av stången med en skruv. Det var då som jag verkligen ville vara lika bra som dem. Så jag tog på mig mina skor som jag hade i min ryggsäck och stoppade ned mina inlines i ryggsäcken istället. Så gick jag fram och sa att det var min stång och att jag skulle hem nu. Och det var då som de taskiga kommentarerna kom fram.
-FAN VAD LAME DU ÄR SOM TAR RAILEN IFRÅN OSS!
-FAN SKA DU VARA SÅ JÄVLA DRYG FÖR MONGO?
Jag struntade i deras kommentarer och gick bara fram och tog stången med mig hem över axeln. När jag kom hem så ställde jag stången i förrådet och satte sedan på datorn för att spela datorspel.

Nästa morgon som då var söndag så gjorde jag samma sak som i lördags ungefär. Jag kollade på videos ifrån youtube och sedan gick jag ut för att öva igen. Eller ja öva och öva visste jag inte att jag skulle göra när jag satt där hemma i hallen och spände på mig mina inlines. Väl ute så placerade jag stången på samma ställe som dagen innan. Fast idag så försökte jag direkt istället för att åka fram och tillbaka och tveka. Jag landade bra på stången fast den här gången så lutade jag mig framåt mer än vad man tror ska vara möjligt. Det kändes som man bröt emot tyngdlagen. Och genom att jag lutade mig framåt så lyckades jag glida över hela stången fast jag glömde hoppa av stången så jag fastnade i de gamla skruvhålen som var efter skylten som hade suttit på stången. Det var som att man fastnade i klister som bara var klistrigt i en millisekund. För i nästa sekund så låg jag på marken framför stången. Fast det gjorde inte ont, Så jag gjorde ett till försök. Och detta försök gick otroligt bra. Jag landade på stången som jag gjorde förra gången, och jag lutade mig framåt precis likadant. Men efter halva stången så reste jag mig lite med kroppen som jag sett dom göra i videorna på youtube. Och så tryckte jag mig ifrån stången som man gör när man hoppar höjdhopp. Och landningen blev också perfekt, det kändes som jag hade gjort den perfekta ”grinden”. Det var då jag visste att om jag försökte mer så skulle jag kunna klara i princip vad som helst! Det var som om hela världen jublade för mig. Som om alla kastade in röda rosor och att det smällde dragsmällare som smattrade i alla möjliga färger.

Jag gjorde fler och fler saker som t ex lägga till en skruv medan jag hoppade upp på stången och sluta med en skruv när jag hoppade av stången. Det kändes så härligt att ha lärt sig det här. För nu är jag faktiskt bättre än vad mina kompisar är. Och just när jag kom och tänka på det så kom dem förbi och småskrattade. Det var då som jag kände för att visa vad jag hade lärt mig på så kort tid. Så gjorde jag det snyggaste jag någonsin gjort tror jag. Jag hoppade upp på stången med ett varvs snurr. Och sedan gjorde jag en halv snurr efter halva stången och landade sedan på den igen och avslutade med ett halvt varv igen när jag hoppade av. Deras ansikten hade blivit lika långa som Sverige såg det ut som. De åkte iväg utan att säga ett enda ord, då visste jag att de var imponerade av min grind som jag hade gjort. När jag inte längre kunde se dem så tog jag upp stången, la den över axeln och åkte sakta men stolt hem.

På måndagen så frågade mina kompisar om jag ville åka lite inlines med dem efter skolan. Jag sa ja och så åkte vi hela dagen tills min mamma ringde och sa att jag skulle äta middag.

Som jag sa förut. Allt är möjligt! Bara man vill.
Go Back To Guild Chat & Recruiting Topic List
Prev1472473474475476492Next
Add Reply New Topic New Poll