d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Snart är Det Val Igen
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 26,141
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,211.60
Aug 17 2022 02:51pm

Eh youtube fifflar med sökresultatet såklart, men den finns uppladdad på annat håll om den här versionen tas ned.

This post was edited by TidsL on Aug 17 2022 03:01pm
Member
Posts: 19,574
Joined: Mar 29 2021
Gold: 4,080.00
Sep 4 2022 03:43am
är det inte så här skolskjutare brukar bete sig innan det smäller?

obehagligt om du frågar mig. sök hjälp, för din egen skull
Member
Posts: 26,141
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,211.60
Sep 4 2022 05:03am
Quote (Dolphy @ Sep 4 2022 11:43am)
är det inte så här skolskjutare brukar bete sig innan det smäller?

obehagligt om du frågar mig. sök hjälp, för din egen skull


Ge mig ett exempel på en sådan "skolskjutare". Jävla dåre, vad fan skulle man göra något sådant för. Sök hjälp själv. Är du allt du hade att säga av allt som postats. Bemöt vad jag sa i förra inlägget istället, strunta i att jag larvade bort första inlägget innan för det är så jävla absurt hela situationen. Hur ser ni inte det...

Antar du inte ens kollade på klippen som postades. Tala om vad som är fel istället.( Seriöst vem fan är du att kalla mig för en potentiell skolskjutare, du får isf ta vad än jag kastar tillbaka på dig som anklagar mig för något sånt, din vidriga idiot)

Ser du inget fel med den situation som är/varit i världen, pga den politik som förts i världen med ursäkt av covid? Hur man sabbat miljontals människors försörjning rakt av, konkat mängder av företag med nedstängningar och sedan kommit med absurda injektionskrav för att folk ska få sin "frihet" att vara med i samhället igen..folks levebröd, affärer som folk byggt upp under hela sina liv har man tagit ifrån dem.

Censurerat alla som talat emot om massvaccinering av dessa nya vaccin, utanför riskgrupper dessutom (vaccin som visade sig värdelösa, mediokra som bäst, vissa rent av farliga och drogs tillbaka. I alla fall så höll dem verkligen inte vad man lovade men det bryr väl inte du dig om så länge du fick resa igen.), tryckt upp pengar i mängder. Tryckt upp ännu mer pengar för att "bekämpa inflation". Ha. Ni må tycka att jag överdriver men ni får väl märka det på andra sätt snart då. Ni har kanske märkt matpriserna som går upp, & mer lär det bli. "Cost of living crisis", men nu vill man i alla fall ta tillbaka kärnkraftsverken i bruk på många ställen, som man tidigare stängt ned. Det går att vända utvecklingen och det finns tecken på att det görs med, vissa priser inom vissa industrier börjar återgå till mer normala... Men vi får se...

Jag har slutat bry mig i princip, man kan lägga något svart på vitt på ett mycket sundare/mindre trolligt sätt och det går ändå inte in i skallen på ett får.

Till exempel:
Antingen hade man inte testat vaccinen tillräckligt för att veta att de förlorade effekt efter bara någon månad, (och skulle kräva boosters) eller så visste man det (ja, antagligen) men undvek att nämna det och valde ändå att pusha ut hundratals miljoner doser för alla pengarna man skulle tjäna..

Vilket av dem är det, kan du svara? Visste man att det skulle krävas påfyllnad, och sedan boosters,.eller visste man inte, när man tvingade ut dos ett i samhället. Upplys mig.


Länderna har inte ens självförsörjningsförmåga vilket är skandal vid potentiell kris. (Så som nedstängningar och vaxports vid gränser, vaxports för bönder för att få sälja sin mat), kan räkna upp en handfull andra kriser med som kan ställa till det med, men låter det vara vid det.

Men bra för företag som kontrollerar en allt mer centraliserad matproduktion och kan använda det som medel för utrpressning inom politiken framtiden, om det inte redan sker såklart. Men också börjar ju fler odla eget i närområdet vilket är bra, det kommer gå åt båda håll lite grann. Lösningen på den mesta potentiella problem av centralisering av resurser och makt är just nära mat & energiproduktion..

Aja, strunt samma..ni får vad ni vill ha då. det kanske är "demokrati" på sätt och vis ändå om man övertygat er om hur bra den utvecklingen är där utländska företag/regeringar och överstatliga institutioner kan få mer makt över nationerna, regeringar/storföretag mer insyn i era liv, och kan få igenom såna regler som gynnar dem själva, deras privata intressen på bekostnad av era, t.ex. kan lobba igenom injektionskrav för att du ska få "gå fri" i samhället en dag.

Såg ni inte alls hur det var i övriga världen? Gick ni bara blint med på det här hemma med? Slöseri med tid att visa för några få här inne som inte kan bemöta vad som sägs i klippen som postats ändå.

Tyvärr går det ut över alla med med sådant fårflocksbeteende. Det kanske bara är lathet?
Member
Posts: 26,141
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,211.60
Sep 4 2022 05:04am
På tal om fårflocksbeteende.
Member
Posts: 26,141
Joined: Nov 18 2006
Gold: 2,211.60
Sep 4 2022 05:11am
Quote (Dolphy @ Sep 4 2022 11:43am)
är det inte så här dolphyskjutare brukar bete sig innan det smäller?

obehagligt om du frågar mig. sök hjälp, för dolphys egen skull


Jaha, du är ett troll såg jag, då vet jag. Besvära dig inte.

This post was edited by TidsL on Sep 4 2022 05:12am
Member
Posts: 36,930
Joined: Jan 6 2007
Gold: 9,473.00
Sep 5 2022 02:54am
Quote (TidsL @ 4 Sep 2022 13:04)
På tal om fårflocksbeteende.
https://www.youtube.com/watch?v=ycncf3aFFks


Alltid festligt när människor som sväljer konspirationsteoretiker kallar andra för får :rofl:

Det sådana som du aldrig begriper är att det är ni som är fåren.

Om du undrar varför ingen någonsin bemöter sådana som dig med fakta, så är det för att du / ni redan har bevisat att ni inte bryr er om sådana trivialiteter.
Member
Posts: 41,814
Joined: Jul 7 2005
Gold: 33,050.00
Sep 6 2022 06:09am
visst fan är det tidsl vid 9:30 i detta klipp?

Member
Posts: 6,731
Joined: Oct 31 2010
Gold: 1,122.80
Sep 6 2022 12:42pm
I vissa trådar du skrivit/diskussioner vi haft tidigare har jag sympatiserat med en del av vad du sagt - och haft en del översyn med annat - men nu… ja, jag vet inte ens riktigt vad jag ska säga tbh.

Jag har ingen aning vad som lett fram till att du har dessa tankar/åsikter (om än jag har en del aningar), vilka erfarenheter du har med dig etc — men även jag tycker det är lite skrämmande.
Dels verkar mycket av det du säger basera sig på, i bästa fall, klart diskutabla grunder; dels känns den retorik du för obehaglig och dels upplever jag det som att även om du har rätt i vissa saker så drar du felaktiga slutsatser och gör en höna av en fjäder angående flera saker.

Jag menar detta med all välmening:
Ta det lugnt.
Ja, världen är fucked up. På flera sätt.
Ingen i swesub besitter förmågan att förändra det.
Vi är en handfull avdankade nördar som sporadiskt kollar ett gammalt forum och minns en svunnen tid då allting var enkelt eftersom fokus i mångt och mycket var på ett datorspel. Nu har vi blivit äldre, spelets glöd har falnat och livet kommit ikapp.
Ingen här kommer ge sig ut i korståg mot de dolda mörka krafterna med dig. Vi har redan fullt upp med studier/jobb/familj/hobbies etc.

Du kanske tycker att vi är får i en flock. Du tycker kanske att vi är förlorade. Men det gör ingenting, för de flesta är (mig veterligen) ändå någorlunda nöjda med sin tillvaro.

Ta det lugnt. Drick en kopp te. Ta en promenad. Prata lite strunt med en vän.
Är du fortfarande lika övertygad om onda krafter efteråt, fortsätt utbilda dig. Inte endast genom att följa youtubekanaler/tidskrifter/poddar/whatever med en viss agenda utan genom att ta del av världen. Läs en utbildning på universitetet och lär dig om den vetenskapliga metoden. Res. Prata med människor.

Om du verkligen känner samma sak senare, fortsätt för all del att engagera dig. Skriv på forum, var delaktig i politisk debatt. Skapa en egen podd/youtubekanal/whatever. Försök att nå ut till människor som kan lyssna. Men se till att göra det med en civil diskussion istället för den retorik du använt här.

Och gör det för guds skull i kanaler som kan vara relevanta, inte i internets skamvrå.

This post was edited by Giraff on Sep 6 2022 12:42pm
Member
Posts: 141,170
Joined: Jun 18 2005
Gold: 284,730.02
Sep 10 2022 01:03pm
Krya på dig TidsL jag har alltid tyckt du verkat hygglig. Jag har inte läst dina ståndpunkter här och åsikter här i detalj och jag tänker inte argumentera med dig, vem vet du kanske har vissa hälsosamt skeptiska hållningar. Men du talar mycket osammanhängande, och det vet jag att du inte gjorde förr. Bara i all välmening hoppas jag att du kan få hjälp för jag känner att du behöver det. Tråden är iofs. gammal och du kanske redan mår bättre. Hoppas det. kram.

This post was edited by SpAz. on Sep 10 2022 01:08pm
Member
Posts: 92,228
Joined: Dec 8 2005
Gold: 470.46
Sep 11 2022 01:48am
Jag röstar på Islandsdemokraterna, det är bara en tidsfråga innan vi tar över världen
Go Back To Svenska Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll