d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Valet 2018 > Vad Röstar Du?
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 10,250
Joined: May 28 2009
Gold: 1,326.00
Aug 31 2018 12:25am
Sd2018
Trade Moderator
Posts: 27,784
Joined: Apr 9 2007
Gold: 40,156.00
Trader: Trusted
Aug 31 2018 12:36am
Quote (Fil @ Aug 30 2018 11:02pm)
Precis så jag tänker :)



Jag ser blank röst som ett aktivt sätt att inte delta i valet på.
Som en missnöjesröst där man inte röstar på SD.


Blankt är absolut oerhört mycket bättre än ingen röst alls.
Men att rösta SD för att du är missnöjd är ju det sämsta argument jag hört en människa säga.
Banned
Posts: 14,020
Joined: Sep 23 2014
Gold: 101.00
Aug 31 2018 07:30am
det här med politik alltså :unsure:
Member
Posts: 27,256
Joined: Feb 23 2008
Gold: 10.00
Aug 31 2018 08:16am
Quote (Spetch @ 31 Aug 2018 08:36)
Blankt är absolut oerhört mycket bättre än ingen röst alls.
Men att rösta SD för att du är missnöjd är ju det sämsta argument jag hört en människa säga.


SD är ju ett missnöjesparti dock?
Trade Moderator
Posts: 27,784
Joined: Apr 9 2007
Gold: 40,156.00
Trader: Trusted
Aug 31 2018 09:48am
Quote (c00kie_m0nster @ Aug 31 2018 04:16pm)
SD är ju ett missnöjesparti dock?


Om antalet missnöjda människor skulle rösta SD skulle de absolut komma till makten och deras politik overall är inte att hänga i granen. Det blir ju bara fel? Varför sparka på TV för att ditt xbox inte fungerar?
Member
Posts: 27,256
Joined: Feb 23 2008
Gold: 10.00
Aug 31 2018 02:56pm
Quote (Spetch @ 31 Aug 2018 17:48)
Om antalet missnöjda människor skulle rösta SD skulle de absolut komma till makten och deras politik overall är inte att hänga i granen. Det blir ju bara fel? Varför sparka på TV för att ditt xbox inte fungerar?


Dom har ju lyckats få det övriga partierna att ta i tu med migration/flykting frågan så något gott har dom ju haft med sig.

Member
Posts: 6,732
Joined: Oct 31 2010
Gold: 1,122.00
Sep 1 2018 05:39am
Kommer, liksom tidigare år, att fördela min röst på tre olika partier i kommun/landsting/riksdag. \o/

Rösten i riksdagsvalet kommer dock hamna utanför Sjuklövern och SD, även om jag inte bestämt mig helt ännu vilka jag kommer rösta på istället.
Member
Posts: 141,499
Joined: Jun 18 2005
Gold: 332,900.63
Sep 4 2018 06:18am
jag har fan ågren för vad jag ska rösta :/
M går bort. Symbolpolitik, batongretorik. Orka högerpopulism. Har vissa poänger men deras straffrättsideologi är pinsam. Deras populism i ordning och integration oseriös.
Centern är starka men vad fan, rättshaverister afghangymnasieamnesti + oseriös syn på integration. Rösta på dem förra året. Men då integrationen är för viktig fråga för mig iår klarar jag inte med.
KD är fan starka. Dock tveksam historia, samt lite väl mkt "ge staten makt" i integritetsfrågor. Och frikyrkorötterna är ett problem, ideologiskt. I sakpolitik är de fan starkast just nu dock.
Liberalerna - sveriges farligaste parti. Blir förbannad varje gång jag tänker på deras namn, kontra deras politik. Kvotera mera, Nato och eu-älskare. Usch.

V - troligare jag äter bäver till frukost varje dag i sju år. Kan dock respektera partiet, tsf nedanstående.
S - som moderaterna, fast vänsterpopulism. Noll trovärdighet i att driva långsiktig ekonomisk politik. Vidrigt parti, med en vidrig partiledare. O då ska vi inte prata deras väljare, som tror 1% högre skatt = 1% högre nettoinkomst för staten :/
MP - ah men tjenare mannen mer oseriöst parti finns fan inte. vidrigt.

SD - ah men tjena. Jimmie bonne plus folk som inte hade klarat grundskolan idag. De är lika oseriösa som MP. Plus farliga, oberäknerliga med sina fascistiska rötter. Men ok - det var då. Dock idag? Vågar man se vad som kan bli resultatet när oerfarna inavelsbönner stiftar lagar i riksdagen?
"Rättsstat säger du? Brööööhl fyll på min Kir-drink pls"
"Kollektivet o individen? Vadå ideologiinriktning, bröööhl blatten där borta tillber islam bröööhl hora"
Svar: Nae. Sverige är ett seriöst land, sry.


Fan de va lättare när man va ung o va radikal, o kunde rösta på klassiskt liberala partiet. Numer tycker jag de e bra om staten garanterar vissa saker.
Quote (Spetch @ 31 Aug 2018 08:36)
Blankt är absolut oerhört mycket bättre än ingen röst alls.
Men att rösta SD för att du är missnöjd är ju det sämsta argument jag hört en människa säga.

hamnar blankröster under övriga eller redovisas dem inte alls i statistiken?
lustigt att jag inte vet.
/€dit: de redovisas under "ogiltiga", ibland "ogiltiga: blanka", ibland t.s.m. med samtliga "ogiltiga". Påverkar alltså inte statistiken/fördelningen öht men redovisas.

This post was edited by SpAz. on Sep 4 2018 06:27am
Member
Posts: 41,816
Joined: Jul 7 2005
Gold: 33,050.00
Sep 4 2018 08:46am
Quote (SpAz. @ 4 Sep 2018 14:18)
jag har fan ågren för vad jag ska rösta :/
M går bort. Symbolpolitik, batongretorik. Orka högerpopulism. Har vissa poänger men deras straffrättsideologi är pinsam. Deras populism i ordning och integration oseriös.
Centern är starka men vad fan, rättshaverister afghangymnasieamnesti + oseriös syn på integration. Rösta på dem förra året. Men då integrationen är för viktig fråga för mig iår klarar jag inte med.
KD är fan starka. Dock tveksam historia, samt lite väl mkt "ge staten makt" i integritetsfrågor. Och frikyrkorötterna är ett problem, ideologiskt. I sakpolitik är de fan starkast just nu dock.
Liberalerna - sveriges farligaste parti. Blir förbannad varje gång jag tänker på deras namn, kontra deras politik. Kvotera mera, Nato och eu-älskare. Usch.

V - troligare jag äter bäver till frukost varje dag i sju år. Kan dock respektera partiet, tsf nedanstående.
S - som moderaterna, fast vänsterpopulism. Noll trovärdighet i att driva långsiktig ekonomisk politik. Vidrigt parti, med en vidrig partiledare. O då ska vi inte prata deras väljare, som tror 1% högre skatt = 1% högre nettoinkomst för staten :/
MP - ah men tjenare mannen mer oseriöst parti finns fan inte. vidrigt.

SD - ah men tjena. Jimmie bonne plus folk som inte hade klarat grundskolan idag. De är lika oseriösa som MP. Plus farliga, oberäknerliga med sina fascistiska rötter. Men ok - det var då. Dock idag? Vågar man se vad som kan bli resultatet när oerfarna inavelsbönner stiftar lagar i riksdagen?
"Rättsstat säger du? Brööööhl fyll på min Kir-drink pls"
"Kollektivet o individen? Vadå ideologiinriktning, bröööhl blatten där borta tillber islam bröööhl hora"
Svar: Nae. Sverige är ett seriöst land, sry.


Fan de va lättare när man va ung o va radikal, o kunde rösta på klassiskt liberala partiet. Numer tycker jag de e bra om staten garanterar vissa saker.
hamnar blankröster under övriga eller redovisas dem inte alls i statistiken?
lustigt att jag inte vet.
/€dit: de redovisas under "ogiltiga", ibland "ogiltiga: blanka", ibland t.s.m. med samtliga "ogiltiga". Påverkar alltså inte statistiken/fördelningen öht men redovisas.


jag röstar klassiskt liberala partiet
förstår att ett sånt samhälle inte skulle existera men det är i den riktningen jag vill att samhället ska gå och därför får de min röst
Member
Posts: 107,606
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,423.00
Sep 5 2018 12:34am
Vettigt är att rösta på olika parti i alla tre valen. Det har jag gjort senaste gångerna.
Go Back To Svenska Topic List
Prev12346Next
Add Reply New Topic New Poll