d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Yleinen Keskustelu Topic
Prev19091929394377Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Member
Posts: 1,312
Joined: Dec 26 2011
Gold: 3,927.00
Oct 12 2012 06:57am
on se jännä...
Member
Posts: 47,396
Joined: Apr 10 2007
Gold: 22,203.85
Oct 12 2012 07:56am
Quote (MukavaSamu @ 12 Oct 2012 15:30)


hieno homma
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Oct 12 2012 08:50am
Quote (MukavaSamu @ Oct 12 2012 03:30pm)


puhutteleeks tää gifu sua?

Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Oct 12 2012 10:48am
Quote (MukavaSamu @ 12 Oct 2012 14:30)


tän on pakko olla enne, just eilen katoin matrixin
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Oct 12 2012 11:32am
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012101216193851_ul.shtml

Harwardin yliopistossakin opettanut neurokirurgi Eben Alexander kertoo yhdysvaltalaisen Newsweek-viikkolehden tuoreessa numerossa tapahtumista, jotka saivat hänet uskomaan tuonpuoleiseen elämään.

Mies kertoo olevansa lääkärinä hyvin perillä asioista, joita aivoille tapahtuu lähellä kuolemaa. Hän ei myöskään pitänyt itseään erityisen uskonnollisena.

- Olin aina uskonut, että on olemassa hyviä tieteellisiä selityksiä lähellä kuolemaa käyneiden ihmisten taivaallisille kokemuksille. Pienikin happipitoisuuden pudotus saa aivot reagoimaan.

Vuonna 2008 tapahtui kuitenkin jotain, joka sai kirurgin muuttamaan näkemystään. Hän sairastui äkillisesti harvinaiseen bakteerin aiheuttamaan aivokalvontulehdukseen. Mies vaipui syvään koomaan seitsemäksi päiväksi ja hänen mahdollisuutensa selviytyä olivat hyvin pienet.

- Kaikki aivojeni korkeammat toiminnot olivat täysin sammuneet.

Mies heräsi lääkärien hämmästykseksi koomasta täysin yllättäen. Hän oli myös kokenut jotain, jota ei voinut unohtaa.

- Aivoista vapautunut tietoisuuteni matkusti universumin toiseen, suurempaan ulottuvuuteen. Se mitä näin ja opin siellä on avannut minulle aivan uuden maailman, sellaisen, jossa olemme paljon enemmän kuin aivoja ja ruumiita. Siellä kuolema ei ole tietoisuuden loppu vaan pikemminkin yksi kappale valtavalla ja mittaamattoman positiivisella matkalla. Alexander kuvailee lehdessä.

Todisteita

Lääkäri uskoo keränneensä pitäviä todisteita kuoleman jälkeisestä elämästä. Hänen mukaansa kuolemanjälkeiseen elämään liittyviä kokemuksia on yleensä selitetty aivokuoren osittaisilla häiriöillä.

- En ole ensimmäinen ihminen, joka on löytänyt todisteita siitä, että tietoisuus elää ruumiista huolimatta. Uskon kuitenkin, että kukaan ei ole minua ennen matkustanut tähän ulottuvuuteen samaan aikaan, kun heidän aivokuorensa on ollut täysin kykenemätön toimimaan ja he ovat olleet jatkuvan lääketieteellisen seurannan alla.

Alexanderin mukaan teoriaa tukevat hänen sairastamansa aivokalvontulehduksen vakavuus ja kesto, sekä hänelle tehdyt pään alueen CT-kuvaukset ja muut neurologiset tutkimukset.

- Tämän hetkisen lääketieteellisen tietämyksen mukaan ei ole mitenkään mahdollista, että olisin voinut kokea edes hämärää tai rajallista tietoisuutta koomassa oloni aikana, saati sitten sitä erittäin kirkasta ja johdonmukaista matkaa, jonka tein.

Pilviä ja olentoja

Neurokirurgi kertoo tapahtumien sisäistämisen vaatineen häneltä kuukausia. Oli vaikeaa hyväksyä sekä sitä lääketieteellistä mahdottomuutta, että hänen tietoisuutensa oli säilynyt koomasta huolimatta, mutta myös niitä asioita, joita hän oli kokenut.

- Matkani alussa olin paikassa, joka oli täynnä pilviä. Suuria, pulleita pilviä, jotka piirtyivät terävästi vasten syvän sinimustaa taivasta. Jossain korkealla pilvien yläpuolella läpikuultavien, hohtavien olentojen parvet kaartelivat taivaalla jättäen jälkeensä pitkiä vanoja. Kyse oli korkeammista olennoista.

Kirurgin mukaan hän oli paikassa, jossa aistit toimivat eri tavalla kuin olemme tottuneet. Hän saattoi kuulla hahmojen kauneuden ja nähdä heidän laulunsa.

Tässä vaiheessa lääkäri kertoo tarinansa muuttuvan vieläkin oudommaksi. Suurimman osan matkasta hänellä oli nimittäin mukanaan seuralainen, nuori nainen.

- Muistan hänestä jokaisen yksityiskohdan. Hän puhui minulle käyttämättä sanoja. Hänen viestissään oli kolme osaa, ja ne kuuluivat jotenkin näin: "Olet rakastettu ja kunnioitettu, rakkaudella, iänkaikkisesti", "Sinulla ei ole mitään pelättävää" ja "Et voi tehdä mitään väärin".

Alexanderin mukaan hän on joutunut kokemaan kohteliasta epäuskoa puhuessaan kokemuksistaan sekä perheelleen että lääkärikollegoilleen.

- Tiedän täysin hyvin, kuinka epätavalliselta ja suoraan sanottuna uskomattomalta tämä kuulostaa. Se mitä koin oli kuitenkin kaukana harhoista. Se oli yhtä todellista tai todellisempaa kuin mikään elämäni aikana tapahtunut, kuten hääpäiväni tai kahden poikani syntymät.

Eben Alexanderin kokemuksistaan kirjoittama kirja, Proof of Heaven: A Neurosurgeon's Journey into the Afterlife, julkaistaan lokakuussa.
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Oct 12 2012 12:58pm
Quote (hartwall @ Oct 12 2012 06:54pm)


Kaikkivaltias Jumala on äskettäin suorittanut uskovien ylöstempauksen. Tempaus tapahtui kahdessa erässä: ensiksi temmattiin ne miehet, jotka pelastuvat kiistattomasti, ja viikon päästä temmattiin ne miehet, jotka eivät vielä ensimmäisen tempauksen jälkeen olleet riittävän puhtoisia mutta puhdistuivat viikon aikana. Itse lukeuduin jälkimmäiseen ryhmään siksi, että olin käyttänyt syntistä Internet-tietoverkkoa tempauspäivän aikana, mutta oltuani viikon ajan erossa tästä saatanallisuuden pesäkkeestä myös minut ylöstemmatiin. Naisia ei ylöstemmattu, koska niillä ei ole sielua.

xDDSFdDDd
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Oct 12 2012 02:05pm
Quote (MukavaSamu @ 12 Oct 2012 20:58)
Kaikkivaltias Jumala on äskettäin suorittanut uskovien ylöstempauksen. Tempaus tapahtui kahdessa erässä: ensiksi temmattiin ne miehet, jotka pelastuvat kiistattomasti, ja viikon päästä temmattiin ne miehet, jotka eivät vielä ensimmäisen tempauksen jälkeen olleet riittävän puhtoisia mutta puhdistuivat viikon aikana. Itse lukeuduin jälkimmäiseen ryhmään siksi, että olin käyttänyt syntistä Internet-tietoverkkoa tempauspäivän aikana, mutta oltuani viikon ajan erossa tästä saatanallisuuden pesäkkeestä myös minut ylöstemmatiin. Naisia ei ylöstemmattu, koska niillä ei ole sielua.

xDDSFdDDd


esim. paras blogi mitä netistä löytyy
Member
Posts: 47,396
Joined: Apr 10 2007
Gold: 22,203.85
Oct 12 2012 02:10pm
Quote (hartwall @ 12 Oct 2012 20:54)


:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Go Back To Suomi Topic List
Prev19091929394377Next
Add Reply New Topic New Poll