d2jsp
Gaming and Trading Community
Gaming and Trading Community
d2jsp Forums > Other Languages > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Add Reply New Topic New Poll
Page 812 of 812 1809810811812
PlaaD
#8111 Jun 19 2017 09:31am
Group: Member
Posts: 13,612
Joined: Oct 22 2008
Gold: 3,490.00
Quote (dinosaurie @ 19 Jun 2017 14:57)
Känner att jag stampar i böjen. Försöker köra 3 ggr/vecka nu sedan 2-3 veckor. Försöker hålla mig till ett tyngre pass, ett mer explosivt/pauser och ett lite mer högreps. Några tips?


Hur ser upplägget ut?
Vanligtvis brukar volymen vara på tok för låg hos de som stagnerat alt. så har de svagheter som hindrar en att utvecklas.
dinosaurie
#8112 Jun 19 2017 10:45am
Group: Member
Posts: 7,417
Joined: May 14 2016
Gold: 9,000.00
Quote (PlaaD @ Jun 19 2017 05:31pm)
Hur ser upplägget ut?
Vanligtvis brukar volymen vara på tok för låg hos de som stagnerat alt. så har de svagheter som hindrar en att utvecklas.



Tyvärr har jag väl inget spikat schema jag utgår ifrån men det kan se ut tex:
Dag 1 tungt 5x3-5
Dag 2 explosivt/pausat 5set på 50-75% av max
Dag 3 Lite mer reps typ 3-5x8-10

Det ovan är själva böjen. Brukar köra någon marklyftsvariant (sumo alternativt raka mark) varje pass. Kör även lite benspark intermittent samt benpresd men ingen direkt struktur.

Försöker ha ca 2 dagar mellan passen
PlaaD
#8113 Jun 19 2017 12:09pm
Group: Member
Posts: 13,612
Joined: Oct 22 2008
Gold: 3,490.00
Quote (dinosaurie @ 19 Jun 2017 18:45)
Tyvärr har jag väl inget spikat schema jag utgår ifrån men det kan se ut tex:
Dag 1 tungt 5x3-5
Dag 2 explosivt/pausat 5set på 50-75% av max
Dag 3 Lite mer reps typ 3-5x8-10

Det ovan är själva böjen. Brukar köra någon marklyftsvariant (sumo alternativt raka mark) varje pass. Kör även lite benspark intermittent samt benpresd men ingen direkt struktur.

Försöker ha ca 2 dagar mellan passen


Mja verkar ju som både intensitet och volym är rätt bra då. Kan vara så att du bara behöver vara konsistent ett tag så borde det släppa.
Alternativt kan du smyga upp volymen lite, typ lägga till 1-2 set i veckan tills du når typ 20set för att sen strukturera om set, reps & %.

Tips är att köra splitböj eller utfallssteg som assistans - brukar bidra till en markant ökad stabilitet i fot-, knä- & höftled. Sen brukar det även bidra till att böjen ökar för att det brukar hjälpa en förstå i vilka positioner vilka muskler är mest aktiva.
dinosaurie
#8114 Jun 20 2017 04:45am
Group: Member
Posts: 7,417
Joined: May 14 2016
Gold: 9,000.00
Får väl helt enkelt borra ner huvudet och grinda på (och ha tålamod).
Go Back To Svenska Topic List
Page 812 of 812 1809810811812