d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1816817818819820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 14,455
Joined: Dec 15 2009
Gold: 3.50
Jul 2 2019 12:37am
sådär då. då har man fått träningskorna och fixat väskan, väntar egentligen bara på lite diverse tröjor o så men det ska väl inte vara någon bortförklaring
blir första gången på gymmet, jävla missbruk i över 10år och skräpmat

har ändrat min kost, tagit bort socker och käkar nu kyckling,fisk,ris,sallader och bönor o allt, måste kolla upp lite mer tips på matlådor så man kan preppa lite
trodde kvarg var skit äckligt men e ju perfekt som mellanmål

e lite små nojjig att börja med marklyft m.m då man är lite överviktig och rätt så osmidig, kommer även gymma själv så kommer inte ha någon där som kan visa ifall man håller/står fel m.m

aja nu jävlar, så jävla skönt att börja ta hand om sig själv på riktigt, kommer dock satsa på kondition, smidighet och rörlighet tills jag kan få tag på en vän som kan visa lite marklyft osv

Quote (Spetch @ 28 Jun 2019 16:57)
Bump via request.


tack bro!

This post was edited by Madz1 on Jul 2 2019 12:38am
Member
Posts: 14,455
Joined: Dec 15 2009
Gold: 3.50
Jul 5 2019 07:52am
3e dagen irad på gymmet, kört 40min effektiva pass
20min cykel och 2-3 maskiner 15x3

har blivit rätt tjock dock så skulle vilja tappa lite kilon innan jag börjar köra hårdare, började rätt lågt
funderar på att fasta 1-2 veckor med soppor och sen kvarg etc efter gym men hört både att jag kan göra det och att det inte är bra, vad har ni för åsikter? jag behöver hjälp.
Member
Posts: 36,930
Joined: Jan 6 2007
Gold: 9,473.00
Jul 6 2019 04:28am
Quote (Madz1 @ 5 Jul 2019 15:52)
3e dagen irad på gymmet, kört 40min effektiva pass
20min cykel och 2-3 maskiner 15x3

har blivit rätt tjock dock så skulle vilja tappa lite kilon innan jag börjar köra hårdare, började rätt lågt
funderar på att fasta 1-2 veckor med soppor och sen kvarg etc efter gym men hört både att jag kan göra det och att det inte är bra, vad har ni för åsikter? jag behöver hjälp.


Finns ingen quick fix för att gå ner i vikt och ändå behålla muskler.
Det bästa är styrketräning och ett kaloriunderskott på ungefär 500 kcal per dag.

Det kanske låter lite, men det blir ett halvkilo i veckan. På ett år kommer skillnaden vara natt och dag och har du kört ett år så har du hunnit hinna en sund livsstil.
Gör du inte det kommer du gå upp i vikt igen ändå.

This post was edited by Fil on Jul 6 2019 04:30am
Member
Posts: 92,233
Joined: Dec 8 2005
Gold: 433.84
Jul 6 2019 05:28am
Quote (Madz1 @ 5 Jul 2019 15:52)
3e dagen irad på gymmet, kört 40min effektiva pass
20min cykel och 2-3 maskiner 15x3

har blivit rätt tjock dock så skulle vilja tappa lite kilon innan jag börjar köra hårdare, började rätt lågt
funderar på att fasta 1-2 veckor med soppor och sen kvarg etc efter gym men hört både att jag kan göra det och att det inte är bra, vad har ni för åsikter? jag behöver hjälp.


Ät mycket men ät rätt. Precis som Fil säger så är ett kaloriunderskott A och O om du vill gå ner i vikt, oavsett om du tränar eller inte.

Dessutom behöver du protein, annars bryter du sönder musklerna och går förvisso ner i vikt men du blir klenare

Fisk och fågel är bra mat. Potatis, fullkornsris/pasta, ägg, och frukt&grönsaker såklart
Member
Posts: 14,455
Joined: Dec 15 2009
Gold: 3.50
Jul 6 2019 07:14am
Quote (Fil @ 6 Jul 2019 12:28)


Quote (SCXiao @ 6 Jul 2019 13:28)


ye ni har har rätt, man vill ju att det ska gå snabbt men det tar ju den tid det tar
kosten har jag ändrat på redan och käkar rätt men räknar inge kcal o så

så det är väl bara fortsätta på samma väg och kötta, ty bois

har ni några åsikter om fastning dock? har en polare som gjorde det i 2 veckor, gick ner en massa, därför tanken kom upp att jag kanske kan göra samma och sedan bygga upp igen
är ju liksom lite tjockare än tjock (tycker jag)

e: så skulle vilja tappa några snabba kg för att sedan jobba på fin liret i det längre

This post was edited by Madz1 on Jul 6 2019 07:14am
Member
Posts: 36,930
Joined: Jan 6 2007
Gold: 9,473.00
Jul 6 2019 09:49am
Quote (Madz1 @ 6 Jul 2019 15:14)
ye ni har har rätt, man vill ju att det ska gå snabbt men det tar ju den tid det tar
kosten har jag ändrat på redan och käkar rätt men räknar inge kcal o så

så det är väl bara fortsätta på samma väg och kötta, ty bois

har ni några åsikter om fastning dock? har en polare som gjorde det i 2 veckor, gick ner en massa, därför tanken kom upp att jag kanske kan göra samma och sedan bygga upp igen
är ju liksom lite tjockare än tjock (tycker jag)

e: så skulle vilja tappa några snabba kg för att sedan jobba på fin liret i det längre


Om du fastar i två veckor kan jag inte tänka mig att det påverkar ditt långsiktiga resultat särskilt mycket :)
Om det ger snabba resultat på vågen och det ger dig den motivation du behöver för att fortsätta en viktnedgång så kör för fan!

Alla vägar leder till rom som man säger :)
Member
Posts: 14,455
Joined: Dec 15 2009
Gold: 3.50
Jul 6 2019 12:04pm
Quote (Fil @ 6 Jul 2019 17:49)
Om du fastar i två veckor kan jag inte tänka mig att det påverkar ditt långsiktiga resultat särskilt mycket :)
Om det ger snabba resultat på vågen och det ger dig den motivation du behöver för att fortsätta en viktnedgång så kör för fan!

Alla vägar leder till rom som man säger :)


de den!
Member
Posts: 14,455
Joined: Dec 15 2009
Gold: 3.50
Jul 9 2019 09:22am
40ish-min effektivt pass idag, nedre rygg som jag hade problem med innan, känns fett bra just nu, inga problem alls.
sen lite övre bröst och axlar + cykel som uppvärmning

kändes fett skönt men måste börja snart med något slags program för har egentligen ingenaning vad jag håller på med utan kört mest vad jag känner för
men har funkat hittills
Member
Posts: 13,895
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jul 14 2019 03:01pm
Quote (Madz1 @ 9 Jul 2019 17:22)
40ish-min effektivt pass idag, nedre rygg som jag hade problem med innan, känns fett bra just nu, inga problem alls.
sen lite övre bröst och axlar + cykel som uppvärmning

kändes fett skönt men måste börja snart med något slags program för har egentligen ingenaning vad jag håller på med utan kört mest vad jag känner för
men har funkat hittills


Helkropp 2-3ggr i veckan alternativt över-/underkropp är ofta bra om du inte kört så länge.

Till dina tankar om fasta, menar du periodisk eller total fasta? Periodisk fasta är skitbra om du tränar eftermiddagar eftersom du då kan få i dig all mat efter träning. Total fasta är inget jag skulle få för mig om jag inte hade ~50kg övervikt.
Member
Posts: 14,455
Joined: Dec 15 2009
Gold: 3.50
Jul 14 2019 11:52pm
Quote (PlaaD @ 14 Jul 2019 23:01)
Till dina tankar om fasta, menar du periodisk eller total fasta? Periodisk fasta är skitbra om du tränar eftermiddagar eftersom du då kan få i dig all mat efter träning. Total fasta är inget jag skulle få för mig om jag inte hade ~50kg övervikt.


ja, alltså 1-2 veckor max, för att tappa några snabba kg och sedan tillbaka till det vanliga, eftersom jag gymmar på morgonen så tänkte ja käka min kvarg etc efter träning sen inget under dagen, kanske en keso om nått sen på kvällen soppa, kyckling soppa etc
men ska kolla upp lite recept o så

skulle kunna gå o träna eftermiddagar men så jävla mycket folk då bara, man får ju knappt tillgång till de maskiner man vill köra

e: ska strax till vårdcentralen o kika på örat lite sen till gymmet, körde igår kondition, ben och mage, så blir nog rygg och axlar idag och kanske lite mage med kondition såklart

This post was edited by Madz1 on Jul 14 2019 11:53pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1816817818819820Next
Add Reply New Topic New Poll