Quote (berhemuli @ 22 May 2013 22:05)
Påväg hem nu.. eller snart hemma.. tankar från derbyt.. bedrövligt spel.. rätt kass klack hörde dock dif fyyra gånger. Lär ha berott dock på akustiken.. omöjligt att säga vilka hördes mer från klackarna.. bengaltifo.. och difs tifo var för andra gången jag sett derby tifob faktiskt jävligt snygg.. stort fan av sånt där flagg tifon som ger en fin visuell effekt. Vår tifo har jag inte sett än. Gick till sumpan efter så missade eventuella kravaller..
Jag satt precis i höjd med mittlinjen, så jag ska försöka vara objektiv trots att jag ändå är jävligt enögd

-Spelet var bedrövligt, med vissa undantag då och då. Speciellt DIFs uppspel var patetiska, och Kennedy fick extremt mycket utrymme. (Han föll jävligt lätt rätt ofta också). Fråga: Varför halkade DIF-spelare konstant?!
-Stämningen var riktigt bra som det hördes till mittplan. Bästa derbydraget jag upplevt sedan 2004(2005?), men å andra sidan brukar jag inte sitta i mitten.
-Både DIF och AIK hördes bra, DIF hade högre toppar men AIK lät mer (och var fler). Å vi e AIK lät inte helt oväntat högt. Ni har nog många klackturister, tyvärr.
-Inget bråk efter matchen vad jag märkte heller. Jag gick till Näckrosen via Råstasjön. (Problembarnen var väl redan i Husby och laddade med Red bull inför kvällen...suck. skjut dem!)
Quote (PlaaD @ 22 May 2013 22:09)
Överlag lät AIK mer anser jag men när DIF va igång så lät de mycket högre, iaf när man såg matchen på datorn.
Tycker att Höie gjorde en sjukt bra andra halvlek iaf, han höll oss kvar bra!
Höie var bra överlag, men även om han inte kan lastas ensam på målet så kunde han nog ha förväntats göra bättre där. I övrigt var defensiven mycket svag - många som gick bort sig alternativt halkade. I absoluta slutet av andra blev man skitnervös när Godsway skulle försöka sig på defensivspel, där är han lika vass som Geert den Ouden var!
Bäst på plan för DIF: Jawo, med Broberg/Tibbling som delad tvåa. Broberg har dock ingen koll bakåt, han möter inte bollen osv, men han har iaf farliga inlägg. Tibbling krigar.
Bäst på plan för AIK: Kennedy. Höll på att rinna igenom hela försvaret typ nittiofyra gånger på lika många minuter. Tvåa blir väl typ...Mutumba?
Quote (berhemuli @ 22 May 2013 22:25)
Jo dif hade några ljudmässiga toppar på bland annat ramsan "vi är inte AIK" Men just då var iofs vår klack tyst.. Men det hördes rejält.. Men när dif körde sin halva sitter ner halva står upp ramsa så kunde jag inte höra ett ord även om det var tyst från oss.
Vi fick dock aldrig någon tryck i någon ramsa på samma sätt som vi fått tidigare matcher ibland.. Kändes som alla var för fulla eller något.. Saknar råsunda.. fan. Dock lät dif mer under hela 1h innan matchstart tills typ 5min innan matchstart.
Men ja cred till tifot, bör ses som film istället för stillbilder för den visuella effekten. Mycket bättre sånt där än någon halvkasst målad overhead, eller hålla upp lappar i någon halvtaskig koreografi.
Ska spana in vår tifo nu och återkommer med tankar om det.
http://foto.jesperzerman.se/main.php?g2view=core.DownloadItem&g2itemId=35101&g2serialNumber=2Vår tifo var väl i den klass som den bör, inget o klaga på men inget superduper heller, snyggt målat dock märket då den är rätt gigantisk.
Största problemet med norra har tydligen vart dessa derbyturister.. Köper biljett bara för det är "coolt att stå i klacken".. Dom sjunger inte med, dom står o röker där bara och ser ut som fån. Ja då blir det ingen tryck. Skulle dom inte köpt hade istället folk som vill stå där kunnat köpa.. Var en del fjortisbrudar igen också, spanar väl in "tuffa" ultras eller något.. Åt helvete med nutidens fotboll.
Vi är inte AIK:
https://www.youtube.com/watch?v=m4e9ygcQ984Alltid gillat den, och med PA-system så fungerar den faktiskt bra även på stora arenor!

Har kommenterat derbyturism lite ovan, men ja, det är ett jävla otyg. Jag såg väldigt många när jag var på väg till arenan, har tjejer tajta vita byxor så vet man att det är klackgroupies i farten också!
Den ramsa ni fick klart mest tryck i var tveklöst "vi ska galga ...".
DIFs växelramsa gick åt helvete pga timingproblem. Vet att folk gnällde på akustiken efteråt, men jag tycker nog att ramsan borde kunnat sitta bättre ändå. Lät mest bara som ett mumlande från min plats också, men det är ju fint med flaggviftandet iaf...

Quote (berhemuli @ 23 May 2013 03:14)
Lirar ändå din fyra matchers lorven! vann ca 3.5€ på free spins på paf.com la dom på oavgjort i derbyt så har ca 14€ o leka med nu. Blir troligen 7euro på fyra matchers och 7euro på häcken+kalmar eller något sånt. 42.32 odds blev det på den fyra matchers..
Haha, ja, det är bara att hålla tummarna då...! Själv torskade jag ju pengar på Gävle-Göteborg igår (skulle lyssnat på dig, men vafan, de hade ju 0-1...)
This post was edited by LorveN on May 23 2013 02:01am