d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hardloopschoenen
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.02
Jun 8 2011 03:07pm
Zie wel ns topics/posts over hardlopen dus waarschijnlijk ben ik wel op het juiste adres voor mijn probleem..
Heb een scheenbeenvliesontsteking opgelopen na een soort 24 uurs sportkamp. Daarna 1 dag rust gehad en die dag erna hard gelopen maar moest afhaken door maaaaaaasssssive pijn bij mijn linkerscheenbeen.

Na 2 weken diclofenac kan ik inmiddels al wel weer normaal traplopen maar heb afgelopen maandag de sporttest bij de politie gedaan voor selectie A en ondanks de verdoving van diclofenac voel ik het wel.
Ik weet dat ik absoluut niet mag hardlopen en dat heb ik nu al 3 weken niet gedaan.
Nu is mijn vraag of ik die ontsteking heb opgelopen door verkeerde schoenen (standaard asics) die niet op mijn looppatroon zijn gemeten of gewoon door overbelasting of slechte op/afbouw.

Heb het niet echt breed maar vind het wel belangrijk om te kunnen hardlopen want ik voel me na 1-2 weken al een vieze luie walrus.

Iemand tips? bvd!
Member
Gold: 641.00
Jun 8 2011 03:09pm
Quote (Pattern @ 8 Jun 2011 22:07)
Zie wel ns topics/posts over hardlopen dus waarschijnlijk ben ik wel op het juiste adres voor mijn probleem..
Heb een scheenbeenvliesontsteking opgelopen na een soort 24 uurs sportkamp. Daarna 1 dag rust gehad en die dag erna hard gelopen maar moest afhaken door maaaaaaasssssive pijn bij mijn linkerscheenbeen.

Na 2 weken diclofenac kan ik inmiddels al wel weer normaal traplopen maar heb afgelopen maandag de sporttest bij de politie gedaan voor selectie A en ondanks de verdoving van diclofenac voel ik het wel.
Ik weet dat ik absoluut niet mag hardlopen en dat heb ik nu al 3 weken niet gedaan.
Nu is mijn vraag of ik die ontsteking heb opgelopen door verkeerde schoenen (standaard asics) die niet op mijn looppatroon zijn gemeten of gewoon door overbelasting of slechte op/afbouw.

Heb het niet echt breed maar vind het wel belangrijk om te kunnen hardlopen want ik voel me na 1-2 weken al een vieze luie walrus.

Iemand tips? bvd!

Ja met springschenen ga je zwemmen en niet hardlopen anders word het erger.
Member
Gold: 70,686.51
Jun 8 2011 03:10pm
waarschijnlijk slechte opbouw, heb je normaal steunzolen?

misschien is dat een optie
Member
Jun 8 2011 03:12pm
Quote (CpTJenJen @ 8 Jun 2011 23:09)
Ja met springschenen ga je zwemmen en niet hardlopen anders word het erger.

Zwemmen is wel een oplossing alleen kost wel een hoop geld.. Zat ook te denken aan 3 maand abonnementje op de sportschool en maar op een andere manier aan mn lichaamsbeweging komen.
Maar weet nou niet of ik voor 120+ euro hardloopschoenen moet gaan laten ''aanmeten''.

Heb je misschien enig idee hoe lang dit kan duren? En ik heb ook gehoord dat er een soort grote pleister te krijgen is die medicijnen afgeeft alleen op de plek waar je hem opplakt. speciaal tegen ontstekingen?
Member
Jun 8 2011 03:13pm
Quote (187ci @ 8 Jun 2011 23:10)
waarschijnlijk slechte opbouw, heb je normaal steunzolen?

misschien is dat een optie

Ja opbouw doen ze bij ons niet aan.. daar loop ik elke sportles sowieso al over te zeuren.
Geen verstand van zolen.. moet er echt even wat meer over opoeken. heb gewoon standaard asics gekocht en verder niks mee gedaan.

e: Zijn steunzolen wel geschikt voor hardlopen? Dacht dat ze alleen bedoeld waren voor normaal wandeltempo.

This post was edited by Pattern on Jun 8 2011 03:16pm
Member
Gold: 641.00
Jun 8 2011 03:26pm
Quote (Pattern @ 8 Jun 2011 22:12)
Zwemmen is wel een oplossing alleen kost wel een hoop geld.. Zat ook te denken aan 3 maand abonnementje op de sportschool en maar op een andere manier aan mn lichaamsbeweging komen.
Maar weet nou niet of ik voor 120+ euro hardloopschoenen moet gaan laten ''aanmeten''.

Heb je misschien enig idee hoe lang dit kan duren? En ik heb ook gehoord dat er een soort grote pleister te krijgen is die medicijnen afgeeft alleen op de plek waar je hem opplakt. speciaal tegen ontstekingen?

Laat eerst eens checken of het springschenen zijn ( ik hoop het niet voor je, maar als ik het zo hoor wel ) dan ligt het er aan in welk stadium ze zijn ( waar zijn alle doktoren als je ze nodig hebt ) en dan kan je bespreken wat en hoe. Maar voor 120 eu heb je toch sowieso een zwemabbo ofzo? En zwemmen mag sowieso dat weet ik toevallig.
Member
Gold: 0.31
Jun 8 2011 03:43pm
Kan zijn dat je loopschoenen versleten zijn, waardoor ze geen schokdemping meer geven, waardoor je terug blessures kan krijgen.

Heb je Shin splints ofzo gehad?
http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splints

Ga eens naar Runners Lab.
Daar meten ze ze voeten, je looptechniek, hoe je afzet met voeten, zelf de lengte van je voeten enzo.
Heb daar op aanraden ook ascics gekocht, hadden beste resultaat bij de verschillende schoenen en bijhorende looptesten.
alles voor 120euro, zelfde prijs als je schoenen dus, zonder de begeleiding en info. (ook ivm steunzolen, dit zien ze ook wel, als je bvb met nieuwe schoenen nog last zou hebben mag je teruggaan en kijken voor eventuele steunzolen of verdere doorverwijzingen)
http://www.rslab.be/

En als je nog pijn hebt bij het lopen, wacht dan liever nog wat, ik heb ng altijd een beetje last van mijn knie, maar kan het ook niet laten...

This post was edited by Ov2rkill on Jun 8 2011 03:44pm
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Jun 8 2011 03:44pm
idd matties, welke schoenen?!
ik moet ook sportschoenen.

This post was edited by shadowstriker89 on Jun 8 2011 03:44pm
Member
Jun 8 2011 04:11pm
Quote (CpTJenJen @ 8 Jun 2011 23:26)
Laat eerst eens checken of het springschenen zijn ( ik hoop  het niet voor je, maar als ik het zo hoor wel ) dan ligt het er aan in welk stadium ze zijn ( waar zijn alle doktoren als je ze nodig hebt ) en dan kan je bespreken wat en hoe. Maar voor 120 eu heb je toch sowieso een zwemabbo ofzo? En zwemmen mag sowieso dat weet ik toevallig.

hmm oké oké, de huisarts is inderdaad een week weg.. Ik geloof dat shin splints hetzelfde is als springschenen.
Als ik dat nu zo opzoek lijkt het er inderdaad wel op, voel een soort bultje tussen mijn kuit en scheen aan de binnenkant van mijn been.
De huisarts trok vrij snel een conclusie dus weet niet precies wat er aan de hand is, het is in elk geval enorm pijnlijk en traplopen was de eerste dagen niet mogelijk.

@ ov2r
De schoenen zijn nu 1,5 jaar oud. Ik loop er ongeveer 5 uur per week op dus ik denk dat ze al wel toe zijn aan vervanging.
We hebben hier een soort runners winkel die je looptechniek meet maar mijn vraag was of dat het geld ook waard is maar ik denk dat ik daar al wel antwoord op weet nu.

En sta ook al 3 weken stil, heb alleen die sporttest gedaan voor de politie. Heb daarna 20 minuten boven de wasbak gehangen en voelde ook een beetje spierpijn opkomen voor het eerst sinds afgelopen zomervakantie.
Ben dus nu al veel minder gewend.. :s
Member
Gold: 16.93
Jun 8 2011 04:12pm
Wiki: Vroeger werd het vaak gezien bij lijders aan syfilis. Tegenwoordig is de oorzaak meestal overbelasting.

Jaja, overbelasting hoor.

Ik had totaal geen idee dat dit kon voorkomen, lol. Ik heb anders nog altijd geen idee waarom dit beenvlies ontsteking noemt, hoe ontsteekt dat dan.

Heb je platvoeten?
Go Back To Nederlands Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll