Quote (Vio @ Jun 20 2011 05:33pm)

Misschien moet ik mijn vraag beter verwoorden: Is er een reden om geen condoom te gebruiken, die in proportie staat tegenover het risico op soa's en zwangerschap?
Tegen zwangerschap kan je ook de pil of andere contraceptiva gebruiken. Van soa's hoef je niet bang te zijn als je je vooraf laat testen en monogaam blijft. In zo'n geval heeft een condoom niet echt een meerwaarde en is er dus ook geen reden waarom je er één zou gebruiken. Verder bestaat er ook zoiets als een latexallergie: in dat geval is een condoom gebruiken sowieso uitgesloten.
En Eduard, ik heb zelf ook al fouten gemaakt hoor: je hebt geen condoom bij, je bent dronken en je denkt fuck it. Maar als je op je eigen kamer zit hoor je wel condooms in huis te hebben en ze dus ook te gebruiken. "Het moment verpestend" vind ik geen excuus. Ik weet niet wat voor meisjes jij mee naar huis neemt en of ze in Nederland misschien losser zijn, maar ik ken meisjes genoeg die je gewoon met je pik in je handen zouden laten staan en terug naar huis zouden gaan als je nog maar zou vragen om het zonder condoom te doen. En dat is dan geen kwestie van preutsheid maar van voorzichtigheid: als je met hen al van de eerste avond in bed duikt kunnen ze wel al raden dat je dat ook met andere meisjes doet, ook zonder condoom, en dat is gewoon niet safe, punt.