d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Nieuwe Computer? > Tips Plix
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Dec 28 2011 09:51am
Dus,

Vandaag heeft xs4all mijn internet op slot gegooid met een sterke filter. Dit omdat ik een virus op mijn computer heb die volgens xs4all vertrouwelijke informatie doorspeelt en een gevaar is voor mij en mijn computer.
xs4all wil de filter er pas af halen als het virus er af is en zegt dat dit alleen kan gebeuren d.m.v. volledig formateren en het opnieuw partieren van de schrijven. Ik heb geen flauw idee waar ik de orginele software heb gelaten en heb weinig zin om te gaan formateren. Nu denk ik dat de beste oplossing is een nieuwe computer te kopen.

Maar, op welke manier kan ik het beste een nieuwe gamecomputer aanschaffen? Ik heb men al vaak horen zeggen dat onderdelen kopen beter is dan een kant en klaar systeem kopen.
Maar aangezien ik niet heel erg handig ben lijkt het mij niet verstandig dat ik mijn eigen computer in elkaar zet.

Hoe duur is het om het in elkaar te laten zetten? kan dat gewoon bij een computerstore?
Member
Gold: 810.00
Dec 28 2011 10:21am
In elkaar laten zetten kan je ook door een vriend van je laten doen. Geef hem 50 euro ofzo, heeft hij een flinke vergoeding voor zijn tijd en ben jij goedkoper uit dan bij een winkel dit te laten doen.

Qua virusinformatie nooit naar je provider luisteren, je kan beter naar www.pcpitstop.com gaan voor advies. Post daar de symptomen op 't forum en mensen helpen je. Een aantal van de mensen die je daar helpen werken ook bij microsoft oid.

Als je per sé nu een nieuwe computer wilt, kan je op tweakers.net kijken naar de best buy guides. Ik raad je echter aan nog een maandje of twee te wachten, omdat we op het punt zitten van een nieuwe serie intel cpu's, Nvidia GPU's en ATI GPU's.
Member
Gold: 13,705.00
Dec 28 2011 12:28pm
zelf maken

prijs is wat je er voor over hebt ~ kan tussen 800-1200 zijn is die best
Member
Dec 28 2011 12:58pm
@ Mart. goede tip.

Heb alleen geen vrienden die ze in elkaar zetten :S
Ik ga vanavond als ik thuis ben kijken of ik nog op hijackthis punt nl kan komen. Die jongens hebben me vaker naar tevredenheid geholpen.

@ pokerstars, ik had idd zo'n ~800 in mijn gedachte.

Edit: heb net op tweakers gekeken en kan alleen best buy guides vinden uit ~2008. Waar vind ik nieuwere?

This post was edited by Hellskin on Dec 28 2011 01:00pm
Member
Gold: 641.00
Dec 28 2011 01:20pm
Quote (Hellskin @ 28 Dec 2011 19:58)
@ Mart. goede tip.

Ik ga vanavond als ik thuis ben kijken of ik nog op hijackthis punt nl kan komen. Die jongens hebben me vaker naar tevredenheid geholpen.

Edit: heb net op tweakers gekeken en kan alleen best buy guides vinden uit ~2008. Waar vind ik nieuwere?

Alternate assembleert ook vrij goedkoop meen ik
Member
Dec 28 2011 03:26pm
Quote (Hellskin @ 28 Dec 2011 19:58)
@ Mart. goede tip.

http://tweakers.net/reviews/2351/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2011.html

Desktop versie van november.

Ik wil je nogsteeds ten zeerste aanraden eerst je PC te fixen via die site van je of via pcpitstop (maken ze ook gebruik van hijackthis en meerdere diagnostische tools) en pas te upgraden als de nieuwe lijnen CPU's en GPU's uit zijn, dan heb je namelijk VEEL meer bang for the buck. Zelfs als je niet in die serie wilt instappen.

Vraag een beetje rond aan familie ofzo? Je kent vast wel iemand die dat kan. :)
Member
Gold: 70,686.51
Dec 28 2011 04:43pm
Post hier http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=188

Die mannen hebben een build voor je in 5 minuten, er is een guide http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=33861612&f=189 hoe je hem zelf in elkaar kan zetten maar dit is zo simpel en vanzelf sprekend dat iedereen het kan

Gewoon daar posten met het bedrag wat je wilt spenderen in euro's, waar je de pc voor nodig hebt en als referentie site 4launch.nl opgeven

Daarna ga je naar tweakers.net en kijk je daar product voor product welke site hem het goedkoopst aanbied en bestel je zo, dat heeft mijn zo'n 70 euro bespaard.

of je besteld hem bij 4launch en laat hem daar in elkaar zetten voor 49.90 krijg je nog 2 jaar garantie op de assemblage ook

btw AMD komt bijna uit met de 7 serie in januari beter wacht je daarop dan dalen de prijzen van de kaarten die jij wilt

wat voor pc heb je nu trouwens?

This post was edited by 187ci on Dec 28 2011 04:45pm
Member
Dec 29 2011 09:41am
Quote (Baklap @ 28 Dec 2011 23:26)
http://tweakers.net/reviews/2351/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2011.html

Desktop versie van november.

Ik wil je nogsteeds ten zeerste aanraden eerst je PC te fixen via die site van je of via pcpitstop (maken ze ook gebruik van hijackthis en meerdere diagnostische tools) en pas te upgraden als de nieuwe lijnen CPU's en GPU's uit zijn, dan heb je namelijk VEEL meer bang for the buck. Zelfs als je niet in die serie wilt instappen.

Vraag een beetje rond aan familie ofzo? Je kent vast wel iemand die dat kan. :) 

Ik ben er nu mee bezig (via hijackthis punt nl) maar heb problemen met het updaten van verschillende (diagnostische) tools. Waarschijnlijk door de filter die erop zit door xs4all.

Wanneer komen die nieuwe apparaten uit dan? januari?
Member
Dec 29 2011 10:51am
Quote (Hellskin @ 29 Dec 2011 16:41)
Ik ben er nu mee bezig (via hijackthis punt nl) maar heb problemen met het updaten van verschillende (diagnostische) tools. Waarschijnlijk door de filter die erop zit door xs4all.

Wanneer komen die nieuwe apparaten uit dan? januari?

Januari, maybe februari is my guess. Intel heeft atm al een pricedrop in z'n cpu's zitten dus dat is een indicatie dat ze zoveel mogelijk van haar voorraad wil verkopen. Er komt dus nieuwe shit aan.
Update die diagnostische tools in veilige modus met internetverbinding?

(F8 knop rammen als je boot en dan veilig modus met netwerkmogelijkheden)
Member
Dec 29 2011 03:45pm
veilige modus heeft geen effect op de filter die XS4ALL erop heeft zitten.

Ben druk bezig met behulp van de pro's. Net TDSSkiller & Combofix erover gegooit. Ik ben aan het duimen.
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll