d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Internetleverantör
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 92,228
Joined: Dec 8 2005
Gold: 470.46
Jan 24 2018 01:53am
Quote (Jewhannes @ 23 Jan 2018 23:13)
Haha bahnhof suger ju, sluta nu :bonk:


Jag har haft Bahnhof vid två olika tillfällen på olika orter och har extremt sällan haft några problem, varför säger du att det suger?
Member
Posts: 36,930
Joined: Jan 6 2007
Gold: 9,473.00
Jan 24 2018 02:44am
Quote (SCXiao @ 24 Jan 2018 08:53)
Jag har haft Bahnhof vid två olika tillfällen på olika orter och har extremt sällan haft några problem, varför säger du att det suger?


Finns en lång tråd om dom på sweclockers. Många missnöjda.

De allra flesta slipper problem.
Men har du problem så verkar inte många vara nöjda med den hjälp de får.
Trade Moderator
Posts: 27,780
Joined: Apr 9 2007
Gold: 53,460.00
Trader: Trusted
Jan 24 2018 03:14am
Quote (Fil @ Jan 24 2018 10:44am)
Finns en lång tråd om dom på sweclockers. Många missnöjda.

De allra flesta slipper problem.
Men har du problem så verkar inte många vara nöjda med den hjälp de får.


Finns väl absolut dock inget bolag som skulle kunna ha en kritikfri tråd på Sweclockers när det gäller någon sorts e-tjänst över huvudtaget.

Tror absolut inte Bahnhof är helt problemfritt, men ja tror det är mest störst sannolikhet det bolag du kommer trivas mest med.
Member
Posts: 36,930
Joined: Jan 6 2007
Gold: 9,473.00
Jan 24 2018 06:56am
Quote (Spetch @ 24 Jan 2018 10:14)
Finns väl absolut dock inget bolag som skulle kunna ha en kritikfri tråd på Sweclockers när det gäller någon sorts e-tjänst över huvudtaget.

Tror absolut inte Bahnhof är helt problemfritt, men ja tror det är mest störst sannolikhet det bolag du kommer trivas mest med.


Jag trivs bäst med billigast månadskostnad för samma tjänst.
Om jag inte är nöjd med kundtjänst den dagen jag behöver dom, då byter jag bolag.

Bredbandsleverantören man väljer har i regel inte med infrastrukturen att göra, så man får inte ens olika hastigheter hos olika bolag. Det enda man eventuellt behöver akta sig mot är om din leverantör har dåliga servrar osv.

Börja från billigaste (förutsatt ingen bindningstid)

Hos mig är bahnhof en av de dyrare, ser rätt lite anledning till att välja en tjänst som är 150:- dyrare i månaden ;P
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Jan 24 2018 02:32pm
Quote (Spetch @ 24 Jan 2018 11:14)
Finns väl absolut dock inget bolag som skulle kunna ha en kritikfri tråd på Sweclockers när det gäller någon sorts e-tjänst över huvudtaget.

Tror absolut inte Bahnhof är helt problemfritt, men ja tror det är mest störst sannolikhet det bolag du kommer trivas mest med.


Våran tråd är faktiskt fläckfri B) kan inte outa här dock

Saken med bahnhof är att det är pr+hype+smoke n mirrors som håller uppe bolaget. Har hyffsad insikt då ett par kollegor jobbat högt upp hos dem. Nu har dem ju fått till ett fint backbone nät, vet ej om dem löst sin kassa peering dock. Men men, själva nätverket är ju det enkla :)

Member
Posts: 7,996
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Jan 25 2018 08:21am
Bahnhof tycker jag om. Mätt hastighet på bredbandskoll eller liknande tjänst och de leverar det som utlovas. Aldrig haft strul hittils.
Bahnhof som kundtjänst då. Verkar suga när du väl fått ett problem. Saxat från pc för alla. Rätt nöjd att man jobbar för tele2 och dem fick bäst av alla genom kundtjänst för bredband, 9/10 i betyg.
googla: Sveriges bästa bredbandskundtjänst.

Bahnhof.
betyg 5/10

+Snabba på fakturafrågor
+Graf som visar kortast kötider

-Längst kötid på teknisk support
-Omständigt att skicka e-post via hemsidan
-Anges inte kötid eller köplats när vi ringer teknisk support
-Kommer inte alltid fram
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll