Posta allt ni har om upploppen i Stockholm (och hela Sverige):
Senast (bor i Sollentuna, 5 min från Husby):
Bilbomb i Edsberg 1.5h sen (10min från Husby)
Bilbomb i Sollentuna (okänd plats, 7 min från Husby)
Polisstation i Rågsved brinner : ca 30 min sen
Fyll på..
/E:
Folksamling i Farsta
Pendeltågsstation i Jordbro brinner
Flera bilar i Salem brinner
/E2:
Ytterligare 2 bilar i brand i Husby (00:34)
Bilbränder i Centrala Malmö (00:35)
Bil i Sollentuna C brinner (00:37)
https://www.flashback.org/t2146429p1Live:
http://www.expressen.se/nyheter/live/primetime/nytt-fullspackat-primetime-i-kvall/Quote (berhemuli @ May 22 2013 11:34pm)
norsborg, alby, fittja, vårberg, skärholmen, bredäng, rågsved, hjulsta, husby, hagsätra, farsta, jordbro, haninge (handen) är ställen där bilar brinner eller brunnit ikväll. Norsborg har stenkastning mot snuten och bilbränningar fortfarande, norsborg är dock vanligt med bilbränningar även när det inte uppmärsammas i media..
Alby brann det 2bilar tidigare men ingen media uppmärksamhet om det.
Fittja, bussarna åker inte igenom under natten, bussarna och tågen bombas med stenar.
Vårberg, gårdagen brann det 3-4bilar och uppgifter från vänner som bor där så har det brunnit minst 2st bilar ikväll.
Skärholmen, har försökts tända på skola som brann lite grann iförrigår, dock utan större success.. även bilar som brunnit men inte i centrum.
Bredäng, massa folk som samlats i centrum, vuxna och sånt men ändå brinner en bil på parkeringen där.
Rågsved mindre polisstation brunnit en del, dock släckt nu.
Hjulsta brinnande bilar.
Husby, folk samlas i centrum och börjar bli oroligt, ska vara ett gäng på ca 20-40pers, lär hända grejer där snart.
hagsätra, mycket avspärrat, tunnelbanan stannar ej. Brinnande bilar.
Farsta, stenkastning mot tåg, ungdomsgäng drar runt i stora gäng och allmänt oroligt på plats.
Jordbro 2 bilar brinner vid pendelstationen.
Handen, stenkastning mot snuten.
Fruängen: 5(?) gripna för förberedelse till mordbrand.
Även huddinge har brinnande bilar kom jag på nu. och salem.
Även uppgifter angående brinnande restaurang i skogås.. Dock väntar in bekräftelse på det.
Bilar brinner även i centrala malmö enligt expressen.
Skola i hjulsta som ska brinna också.
This post was edited by PhearCIII on May 22 2013 04:38pm