d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Samlad Tråd: Upploppen I Stockholm
Prev167891013Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 515.00
May 23 2013 04:55pm
Quote (berhemuli @ 24 May 2013 00:26)
Äh i jordbro brinner det bara lite bilar.. och det gör det väl lite annars också? Vi är ju nästan grannar!

Och ok då förklarar det saken med älvsjö, brukar bara ta bussen där eller byta tåg så har ingen vidare koll på det^^

Även st botvids gymnasium har ett par bilar brinnande utanför sig..  dvs hallunda.

"De två personer som gripits i Älvsjö är alltså misstänkta för försök till mordbrand och våldsamt upplopp. Det är oklart om de båda är misstänkta för båda brotten. De greps i samband med polisens arbete vid Älvsjö stationsplan, där ett flertal butiker fått sina fönsterrutor krossade."

Även brunnit vid handen, nära kth campus..

Börjar dock lugna ner sig, bara spridda brinnande bilar inatt verkar det som.

Jo det brinner väl nån bil var och varannan vecka det har du iofs rätt i. Står alltid minst 1 på parkeringen vid tåget tycker jag. Fortfarande lungt här omkring, som vanligt. Åk en station extra till Västerhaninge en lördagskväll så är det första man skådar 1 polisbil, 2 väktarbilar samt 5 väktare spridda över stationen, men jordbro är dött. Skönt. Ez. :) Där vid KTH campus kan dock vara vad som helst, det finns hur många grillplatser som helst där omkring. Hoppas på det iaf. Vore trist om ett gammalt hus där ute brann ned.
Member
Gold: 3,552.51
May 23 2013 04:59pm
Quote (Chakra @ 24 May 2013 00:55)
Jo det brinner väl nån bil var och varannan vecka det har du iofs rätt i. Står alltid minst 1 på parkeringen vid tåget tycker jag. Fortfarande lungt här omkring, som vanligt. Åk en station extra till Västerhaninge en lördagskväll så är det första man skådar 1 polisbil, 2 väktarbilar samt 5 väktare spridda över stationen, men jordbro är dött. Skönt. Ez. :) Där vid KTH campus kan dock vara vad som helst, det finns hur många grillplatser som helst där omkring. Hoppas på det iaf. Vore trist om ett gammalt hus där ute brann ned.

Glömde nämna att det var en bil som brann vid kth campus..

Japp bor ju i västerhaninge.. när jag åker till jobbet på helger kring 22.00 så är det alltid väktare som härjar där runt kring, fast händer absolut ingenting här.. Förutom när svenska kids blir uttråkade och bränner tidningar och tidningsbehållare på pendelstationen.. Brann en gång en bil också! Det var byns årets höjdpunkt.

Jordbro däremot som du säger, brukar väl vara så att när dom forslar bort en bil som brunnit så tänds en ny nästa kväll. Är lite av deras "maskot" eller vad man ska kalla det, ha en bränd bil vid stationen.
Member
May 23 2013 05:12pm
Quote (berhemuli @ 24 May 2013 00:59)
Glömde nämna att det var en bil som brann vid kth campus..

Japp bor ju i västerhaninge.. när jag åker till jobbet på helger kring 22.00 så är det alltid väktare som härjar där runt kring, fast händer absolut ingenting här.. Förutom när svenska kids blir uttråkade och bränner tidningar och tidningsbehållare på pendelstationen..  Brann en gång en bil också! Det var byns årets höjdpunkt.

Jordbro däremot som du säger, brukar väl vara så att när dom forslar bort en bil som brunnit så tänds en ny nästa kväll. Är lite av deras "maskot" eller vad man ska kalla det, ha en bränd bil vid stationen.

Haha, kan nog vara så. Jag tror det är tjackisarna som bränner tjålburkar. Finns det inte en bränd bil vid station så står den nere mot gravfältet, slår aldrig fel. Nästan lite charmigt när jag tänker på't, det hör till lix. Ungefär som VH har sin PROBE tag på Daisys i centrum har vi våran brända bil. Jepp jepp. :)
Member
Gold: 2,013.51
May 23 2013 05:14pm
Quote (Dreamfuel @ 23 May 2013 17:26)
Jag har ingen lust att diskutera politik på internet då det sällan kommer någonvart, så detta blir min enda post.

Att säga att alla SD-are är rasister och nazister är PRECIS samma sak som att säga att alla negrer är kriminellt avskum.
Det är verkligen inte rättvist mot de som faktist röstar på SD av andra skäl än att de vill bli av med invandrare.
Det är det enda "någorlunda" vettiga partiet som inser farorna med denna fruktansvärt verklighetsfrånvända flyktingpolitik, och arbetar för att ändra på den.

Detta uppror har väldigt lite med politik att göra just nu. Det är ett stort gäng kriminnelt slödder med för lite att göra som tycker att det är kul att försöra saker. Samma pack som går runt på vardagar och har sönder busskurer bland annat.
Dessa finns i Samtliga förorter, och även på andra, "rikare" ställen.

Att detta gynnar SD är det inget snack om. Det man får se är invandrare som visar noll respekt och tacksamhet, och det är den enda bilden man får. Det kommer definitivt inte att gynna stenkastarna iallafall.

Nu slutar vi snacka politik, och håller oss till vad som skall diskuteras här.

Rapport från Spånga: Afrikan, 35-40 år gammal står och slänger sten på Svenskar och skriker Allahu Ahkbar tills polis kommer och plockar honom. Möjligtvis drogpåverkad.
Mer än så har jag inte just nu. Har ingen lust att gå ut ikväll och ta reda på mer heller. Antingen blir man rånad och misshandlad av invandrargäng, eller så blir man misstänkt för något av polisen, eller så kommer skinheads och jiddrar. I vilket fall som helst så säger jag pass.
( bor mitt i skiten för er som inte vet det. )

Väl talat.

Quote (Yllegarnet @ 23 May 2013 21:43)
Asså skjut bara allihop...

Ja tack.
Member
May 23 2013 05:32pm
Även norsborg drabbats av bilbrand idag.. Men angående norsborg så har det brunnit bilar senaste veckorna så dom bränderna har inte nödvändigtvis något att göra med många av dom här andra..

Även sollentuna ska ha bilbrand nyligen..
Member
Gold: 122,361.69
May 23 2013 06:20pm
Naturliga urvalet, den naiva befolkningen har sin gång, inget att vara frustrerad över

This post was edited by ownyaah on May 23 2013 06:22pm
Member
May 23 2013 07:52pm
Quote (Chakra @ 23 May 2013 23:48)
Jo polishuset och bibblan är samma hus där i älvsjö. Väntar på att det börjar smälla här i jordbro. Fan om dom härjar utanför mig nu när jag ska dra en helnattare med d3 + d2jsp i lugn och ro då kommer jag bli yxtokig. :angry:

Till slut kom det till jordbro.

Det senaste polisen har fått in är bränder i Jordbro centrum. Vid 02.15 brann en bil i anslutning till centrumet. Där har man nu inlett en förundersökning om grov mordbrand.

Vid 02.49 startades en ny brand i Jordbro centrum, med stor oro för att den kan sprida sig till fastigheten.
Runt 03.00 uppger patruller på plats att branden har spridit sig till fastigheten Jordbro centrum. Det är oklart vilken del och hur omfattande det är. -expressen.se
Member
May 23 2013 09:09pm
Quote (berhemuli @ 24 May 2013 03:52)
Till slut kom det till jordbro.

Det senaste polisen har fått in är bränder i Jordbro centrum. Vid 02.15 brann en bil i anslutning till centrumet. Där har man nu inlett en förundersökning om grov mordbrand.

Vid 02.49 startades en ny brand i Jordbro centrum, med stor oro för att den kan sprida sig till fastigheten.
Runt 03.00 uppger patruller på plats att branden har spridit sig till fastigheten Jordbro centrum. Det är oklart vilken del och hur omfattande det är. -expressen.se

Var mig ett fjuttigt pådrag dårå. Bor mitt i centrum, märkte inget. Ska gå och kika efter frullen. Brb!
Member
Gold: 3.90
May 24 2013 01:00am
Quote (Svartermetalisk @ 23 May 2013 13:02)
Om du tänker sitta och låtsas att SD inte är rasistiska arslen så kan du spara den gubben till någon annan för jag köper inte skitsnacket

Hela partitoppen har rötter i icke-demokratiska höger-extrema partier.

SD är ny-nazister i kostym, inget annat.

Det är intressant att när privilegierade vita män samlas i hundratal och går ut och slåss för att dom har tråkigt (hulliganer) så är det ingen som reagerar men när färgade människor som lever i social misär ger utlopp för sina aggressioner så blir folk helt vansinniga.

Idioti

Jo Jimmie var ju medlem i Moderaterna.. Jävla nazist-pack :evil:
Och jag kan då säga att det alltid blir liv när folk går ut och slåss men du kanske bara "råkar" missa det då. Just detta blir större pga att det har varit konstant med bränder och förstörelser under flera dagar!
Det är ju också lite skumt hur SD sparkar ut alla som har en uns av rasism i sig i dagens läge samt att alla extremhöger-partier hatar dom och att dom verkar bli en ny del i sjuklövern AKA same shit som V till M.

Sist men inte minst så tror jag faktiskt att du är en svensson-politiker då du verkar ha en uppfattning som är tagen direkt ur aftonbladet för x år sedan och jag föreslår att du läser på lite och skaffar dig en egen/riktig uppfattning. Då menar jag inte att du kommer att gilla SD utan att du kanske kan få en riktig orsak till att ogilla dom :lol:
Quote (SpAz. @ 23 May 2013 13:12)
Håller helt med svartermetalisk. <-- det känndes skönt att säga :D

Jag tror att etnicitet har extremt liten om någon påverkan på din våldsbenägenhet eller din (o)laglydighet. Och om det har, varför är det relevant? Skillnaden lär vara så liten att individer i olika etniska grupper kan skilja sig mer åt så att en Vit/guling (gäller alla "raser" om vi nu ska kalla dem det, vilket det sedan länge är fastställt att det inte rör sig om. Skillnaderna är för små mellan etniska grupper för att berättiga användandet av termen "ras") att det blir fördelaktigt att alltid bedömma en individ som en individ och se förbi etnicitet.

Med det sagt så tycker jag att det är minst lika dumt att förneka kulturella skillnader. En Spanjor med spansk familj som kommer hit som 20åring kommer vara väldigt olik en svensk 20åring kulturellt, värderingsmässigt O.s.v. (eller vilken olik kulturell grupp som helst)

Vad som inte funkar är att ta emot flyktingar, och vara väldigt liberala till invandring, för att sedan skita i hanterandet av dessa nytillkomna och låtsas som att "alla människor i världen delar samma värdegrund och samma syn som vi svenskar på rättsväsende, individens friheter och ansvar, demokrati, samt lag och ordning".

Då sker det som just nu sker i Sverige. Vi får ghetto-områden där minoriteter, med värderingskiljaktigheter jämfört med den redan etablerade kulturellt och etniske svensken, packas ihop vind för våg.
Klart som fan missnöjet gror och utanförskapet är ett obestridligt oundvikligt faktum.

Utanförskap, extremt heterogen värdegrund hos minoriteterna = rejält missnöje som kommer sluta i uppror.

Det behövs en saklig dialog utan den Svenska Ängsligheten helt enkelt.
Det kanske var den utlösande incidenten, grädden på moset.

Det säger sig väl självt att det vi nu ser, det är ganska långt ifrån den händelsen? Nu har en kedjereaktion startat där dem som fått nog i förortsghettona tar till det mest basala i människans motstånd - våld.

Bold cause true.. Jag hatar när jag måste hålla med dig :lol:

Quote (umade @ 23 May 2013 16:56)
Skitstad, Stockholm. Dåliga förorter.
Man ska bo i Skåne =)

Hela Skåne är en förort! :angry:
Quote (SpAz. @ 23 May 2013 13:17)
bara så du vet så är det där inte ett värdefullt sätt att argumentera på.
Men det bryr du dig väl inte om, för särskilt öppen för resonemang, logik och saklig argumentation verkar du inte vara.

Det fanns inget resonemang :angry: !

Quote (SCXiao @ 23 May 2013 13:29)
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=66785945&f=79 / 10

Även om jag håller med om en del frågor som SD driver så anser jag att man är en idiot om man tror att de flesta Sverigedemokrater (inklusive partitoppen) inte är rasister.

Alla har någon typ av rasistiskt-tänkande.. Alla är rasister frågan är bara hur mycket av en rasist är du :angry: !

Quote (Dreamfuel @ 23 May 2013 16:26)
Jag har ingen lust att diskutera politik på internet då det sällan kommer någonvart, så detta blir min enda post.

Att säga att alla SD-are är rasister och nazister är PRECIS samma sak som att säga att alla negrer är kriminellt avskum.
Det är verkligen inte rättvist mot de som faktist röstar på SD av andra skäl än att de vill bli av med invandrare.
Det är det enda "någorlunda" vettiga partiet som inser farorna med denna fruktansvärt verklighetsfrånvända flyktingpolitik, och arbetar för att ändra på den.

Detta uppror har väldigt lite med politik att göra just nu. Det är ett stort gäng kriminnelt slödder med för lite att göra som tycker att det är kul att försöra saker. Samma pack som går runt på vardagar och har sönder busskurer bland annat.
Dessa finns i Samtliga förorter, och även på andra, "rikare" ställen.

Att detta gynnar SD är det inget snack om. Det man får se är invandrare som visar noll respekt och tacksamhet, och det är den enda bilden man får. Det kommer definitivt inte att gynna stenkastarna iallafall.

Nu slutar vi snacka politik, och håller oss till vad som skall diskuteras här.

Rapport från Spånga: Afrikan, 35-40 år gammal står och slänger sten på Svenskar och skriker Allahu Ahkbar tills polis kommer och plockar honom. Möjligtvis drogpåverkad.
Mer än så har jag inte just nu. Har ingen lust att gå ut ikväll och ta reda på mer heller. Antingen blir man rånad och misshandlad av invandrargäng, eller så blir man misstänkt för något av polisen, eller så kommer skinheads och jiddrar. I vilket fall som helst så säger jag pass.
( bor mitt i skiten för er som inte vet det. )

Första delen = True.. Andra delen = Jag var inte alls drogpåverkad :ph34r: !

Quote (Yllegarnet @ 23 May 2013 20:43)
Asså skjut bara allihop...

:ph34r:
Member
Gold: 3,870.00
May 24 2013 08:33am
Letar efter ett klipp där en grabb (med hatt) står utanför ett universitet tror jag och rappar ut en dikt typ om rasism osv.
Plz lmk
Go Back To Svenska Topic List
Prev167891013Next
Add Reply New Topic New Poll