Quote (Svartermetalisk @ 23 May 2013 13:02)
Om du tänker sitta och låtsas att SD inte är rasistiska arslen så kan du spara den gubben till någon annan för jag köper inte skitsnacket
Hela partitoppen har rötter i icke-demokratiska höger-extrema partier.
SD är ny-nazister i kostym, inget annat.
Det är intressant att när privilegierade vita män samlas i hundratal och går ut och slåss för att dom har tråkigt (hulliganer) så är det ingen som reagerar men när färgade människor som lever i social misär ger utlopp för sina aggressioner så blir folk helt vansinniga.
Idioti
Jo Jimmie var ju medlem i Moderaterna.. Jävla nazist-pack

Och jag kan då säga att det alltid blir liv när folk går ut och slåss men du kanske bara "råkar" missa det då. Just detta blir större pga att det har varit konstant med bränder och förstörelser under flera dagar!
Det är ju också lite skumt hur SD sparkar ut alla som har en uns av rasism i sig i dagens läge samt att alla extremhöger-partier hatar dom och att dom verkar bli en ny del i sjuklövern AKA same shit som V till M.
Sist men inte minst så tror jag faktiskt att du är en svensson-politiker då du verkar ha en uppfattning som är tagen direkt ur aftonbladet för x år sedan och jag föreslår att du läser på lite och skaffar dig en egen/riktig uppfattning. Då menar jag inte att du kommer att gilla SD utan att du kanske kan få en riktig orsak till att ogilla dom

Quote (SpAz. @ 23 May 2013 13:12)
Håller helt med svartermetalisk. <-- det känndes skönt att säga

Jag tror att etnicitet har extremt liten om någon påverkan på din våldsbenägenhet eller din (o)laglydighet. Och om det har, varför är det relevant? Skillnaden lär vara så liten att individer i olika etniska grupper kan skilja sig mer åt så att en Vit/guling (gäller alla "raser" om vi nu ska kalla dem det, vilket det sedan länge är fastställt att det inte rör sig om. Skillnaderna är för små mellan etniska grupper för att berättiga användandet av termen "ras") att det blir fördelaktigt att
alltid bedömma en individ som en individ och se förbi etnicitet.
Med det sagt så tycker jag att det är minst lika dumt att förneka kulturella skillnader. En Spanjor med spansk familj som kommer hit som 20åring kommer vara väldigt olik en svensk 20åring kulturellt, värderingsmässigt O.s.v. (eller vilken olik kulturell grupp som helst)
Vad som inte funkar är att ta emot flyktingar, och vara väldigt liberala till invandring, för att sedan skita i hanterandet av dessa nytillkomna och låtsas som att "alla människor i världen delar samma värdegrund och samma syn som vi svenskar på rättsväsende, individens friheter och ansvar, demokrati, samt lag och ordning".
Då sker det som just nu sker i Sverige. Vi får ghetto-områden där minoriteter, med värderingskiljaktigheter jämfört med den redan etablerade kulturellt och etniske svensken, packas ihop vind för våg.
Klart som fan missnöjet gror och utanförskapet är ett obestridligt oundvikligt faktum.
Utanförskap, extremt heterogen värdegrund hos minoriteterna = rejält missnöje som kommer sluta i uppror.Det behövs en saklig dialog utan den Svenska Ängsligheten helt enkelt.
Det kanske var den utlösande incidenten, grädden på moset.
Det säger sig väl självt att det vi nu ser, det är ganska långt ifrån den händelsen? Nu har en kedjereaktion startat där dem som fått nog i förortsghettona tar till det mest basala i människans motstånd - våld.
Bold cause true.. Jag hatar när jag måste hålla med dig

Quote (umade @ 23 May 2013 16:56)
Skitstad, Stockholm. Dåliga förorter.
Man ska bo i Skåne =)
Hela Skåne är en förort!

Quote (SpAz. @ 23 May 2013 13:17)
bara så du vet så är det där inte ett värdefullt sätt att argumentera på.
Men det bryr du dig väl inte om, för särskilt öppen för resonemang, logik och saklig argumentation verkar du inte vara.
Det fanns inget resonemang

!
Quote (SCXiao @ 23 May 2013 13:29)
Alla har någon typ av rasistiskt-tänkande.. Alla är rasister frågan är bara hur mycket av en rasist är du

!
Quote (Dreamfuel @ 23 May 2013 16:26)
Jag har ingen lust att diskutera politik på internet då det sällan kommer någonvart, så detta blir min enda post.
Att säga att alla SD-are är rasister och nazister är PRECIS samma sak som att säga att alla negrer är kriminellt avskum.
Det är verkligen inte rättvist mot de som faktist röstar på SD av andra skäl än att de vill bli av med invandrare.
Det är det enda "någorlunda" vettiga partiet som inser farorna med denna fruktansvärt verklighetsfrånvända flyktingpolitik, och arbetar för att ändra på den.
Detta uppror har väldigt lite med politik att göra just nu. Det är ett stort gäng kriminnelt slödder med för lite att göra som tycker att det är kul att försöra saker. Samma pack som går runt på vardagar och har sönder busskurer bland annat.
Dessa finns i Samtliga förorter, och även på andra, "rikare" ställen.
Att detta gynnar SD är det inget snack om. Det man får se är invandrare som visar noll respekt och tacksamhet, och det är den enda bilden man får. Det kommer definitivt inte att gynna stenkastarna iallafall.
Nu slutar vi snacka politik, och håller oss till vad som skall diskuteras här.
Rapport från Spånga: Afrikan, 35-40 år gammal står och slänger sten på Svenskar och skriker Allahu Ahkbar tills polis kommer och plockar honom. Möjligtvis drogpåverkad.
Mer än så har jag inte just nu. Har ingen lust att gå ut ikväll och ta reda på mer heller. Antingen blir man rånad och misshandlad av invandrargäng, eller så blir man misstänkt för något av polisen, eller så kommer skinheads och jiddrar. I vilket fall som helst så säger jag pass.
( bor mitt i skiten för er som inte vet det. )
Första delen = True.. Andra delen = Jag var inte alls drogpåverkad

!
Quote (Yllegarnet @ 23 May 2013 20:43)
Asså skjut bara allihop...