d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Drinktråden
Prev1313233343538Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 826.67
Mar 23 2012 11:19pm
Quote (PlaaD @ 23 Mar 2012 21:02)
Vem har 5 sorters vodka hemma? :O.

Jag har insett att det enda jag dricker är; Öl, Whiskey, Gin och Jägerbombs/ubåt i stort sätt.
Otroligt sällan jag dricker något annat faktiskt, överväger att köpa hem någon flaska vodka då jag såg er ahlgrensvodka och blev lite sugen, damn you people!


http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=83 :P
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 826.67
Jun 8 2012 10:02am
Veckans drinktips:


Kaffe





Remember kids: Don't drink and drive!
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 826.67
Jul 29 2012 05:07am
Veckans drinktips:


Vet inte om den har något namn

Marinella + Ginger Ale, blanda ungefär 25/75



Remember kids: Don't drink and drive!

Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 826.67
Oct 19 2012 05:50pm
Veckans drinktips:






Remember kids: Don't drink and drive!
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 19 2012 05:56pm
Quote (SCXiao @ 20 Oct 2012 01:50)
Veckans drinktips:


http://i50.tinypic.com/35d9hyw.jpg



Remember kids: Don't drink and drive! http://forums.d2jsp.org/html/emoticons/bier.gif


Är rätt gott, iallafall då jag senast drack det när jag var yngre.
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 826.67
Jan 11 2013 07:02pm
Nykteristswesub
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jan 12 2013 03:20am
Quote (SCXiao @ 12 Jan 2013 02:02)
Nykteristswesub


^_^
Member
Posts: 4,192
Joined: Feb 1 2010
Gold: 79.20
Jan 12 2013 03:53am
Starkvinsglögg & vodka funkar fint nu när julen ska ut.
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jan 12 2013 09:56am
även om jag har hunnit o blivit bartender sedan sist jag skrev i den här tråden har min smak jävlar i mig inte förändrats ett skit, dricker fortfarande bara öl :D Och favoritdrinken är jävlar i mig fortfarande white russian, haha

Men tänkte jag kunde ge er lite fina grejer att beställa nästa gång på krogen:

Blackbird:
3a Baccardi Razz
3a Sourz Blackcurrant
3 Lime
Sprite

Reddevil:
Jägermeister
Sourz Razz
3 Lime
Tranbärsjuice
(skaka)
Toppa med Redbull

Tropisk munorgasm

3a Passoa Melon/cactus (om de inte har det funkar även peach tree bra till denna drink)
3a Malibu
Kokosmonin (funkar även utan, men klart godare)
Passionsjuice
Sourmix
Dash med mjölk
(skaka)
Serva :-)

Tequila heaven
3a Tequila
3a Peachtree
Passionsjuice
Sourzmix
Dash med grenadin
(shejky shejky)

Något att beställa om ni vill impa på en brud:

Milky Melon
3a Likör 43
3a Midori
Mjölk
Dash med Grenadine
(skaka)

För alla er som envisas att beställa vodka redbull, här har vi några andra värdiga varianter för att spica till dem:

Tutti frutti
3a Vodka
3a Bols Blue
3 Lime
Toppa med redbull

Bonka Bäver:
2a Peactree
2a Passoa
2a Vodka
3 Lime
Redbull

Måtten får ju givetvis variera, varesig uppåt eller nedåt beroende på om du ska ha 4a eller 6a. Eller om där e en snäll bartender som låter dig få en 8a, 10a eller 12a :D

This post was edited by BraSma on Jan 12 2013 09:59am
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Jan 12 2013 10:19am
Quote (BraSma @ Jan 12 2013 04:56pm)
även om jag har hunnit o blivit bartender sedan sist jag skrev  i den här tråden har min smak jävlar i mig inte förändrats ett skit, dricker fortfarande bara öl :D Och favoritdrinken är jävlar i mig fortfarande white russian, haha

Men tänkte jag kunde ge er lite fina grejer att beställa nästa gång på krogen:

Blackbird:
3a Baccardi Razz
3a Sourz Blackcurrant
3 Lime
Sprite

Reddevil:
Jägermeister
Sourz Razz
3 Lime
Tranbärsjuice
(skaka)
Toppa med Redbull


Tropisk munorgasm

3a Passoa Melon/cactus (om de inte har det funkar även peach tree bra till denna drink)
3a  Malibu
Kokosmonin (funkar även utan, men klart godare)
Passionsjuice
Sourmix
Dash med mjölk
(skaka)
Serva :-)

Tequila heaven
3a Tequila
3a Peachtree
Passionsjuice
Sourzmix
Dash med grenadin
(shejky shejky)

Något att beställa om ni vill impa på en brud:

Milky Melon
3a Likör 43
3a Midori
Mjölk
Dash med Grenadine
(skaka)

För alla er som envisas att beställa vodka redbull, här har vi några andra värdiga varianter för att spica till dem:

Tutti frutti
3a Vodka
3a Bols Blue
3 Lime
Toppa med redbull

Bonka Bäver:
2a Peactree
2a Passoa
2a Vodka
3 Lime
Redbull

Måtten får ju givetvis variera, varesig uppåt eller nedåt beroende på om du ska ha 4a eller 6a. Eller om där e en snäll bartender som låter dig få en 8a, 10a eller 12a :D


:drool:

Go Back To Svenska Topic List
Prev1313233343538Next
Add Reply New Topic New Poll