d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Ni Varit Med Om Något Som Anses Paranormalt?
Prev123411Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 15.00
Feb 3 2010 01:21pm
Har aldrig riktigt varit med om något övernaturligt så ..
Har dock "förutspått" saker och ting.
Var på en hockeymatch och sa att det kommer bli mål om 10 sekunder! Mycket riktigt blev det ju det också (: Fast det är ju mest tur och bara allmänt random ^^
Member
Gold: 2,006.68
Feb 4 2010 01:00pm
Quote (ankiie @ Feb 3 2010 06:43pm)
har varit med om att när jag o brorsan va o letade efter telefonen då gick vi in till mammas o pappas sovrum, det finns en bordslampa där och den var släckt.

Sen vi var typ 3 meter ifrån den och det var lite dunkelt i rummet för vi tände aldrig nån lampa sen tändes den plötsligt.

skit skraj sen dess börjar ja tro på vissa sånna där saker. varit med om andra saker också.

Logisk förklaring till lampan kan vara glapp, antingen i gruppsäkringen, i trådarna till brytaren/armaturen, eller om det var en glödlampa kanske den inte satt ordentligt fast i sockeln etc. Finns säkert mer som kan påverka. Hörde ni klicket från lampknappen eller tändes lampan ändå? Säger inte att det inte var "någon annan" som gjorde det men det kan vara bra att försöka se på saken från fler vinklar...
Vad för andra saker?

Quote (Alphabetz @ Feb 3 2010 07:21pm)
Var på en hockeymatch och sa att det kommer bli mål om 10 sekunder! Mycket riktigt blev det ju det också (: Fast det är ju mest tur och bara allmänt random ^^

Det blir mycket mål i hockey, tror också att det var tur men vem vet, inget är säkert. Något mer exempel på saker du förutspått eller känt på dig ska hända?
Member
Gold: 3.90
Feb 4 2010 01:05pm
Quote (Alphabetz @ 3 Feb 2010 20:21)

Jag har en liten grej som gör att jag vet om något dåligt kommer hända mig. TEX var jag ihop med en tjej för många år sen och allt gick skitbra. Helt plötsligt en dag fick jag ångest och kände på mig att något dåligt var på g.. 1 vecka senare gjorde hon slut på random. Samma sak hände 3 gånger på rad med.. Sen blev man skinhead och då slutade man att bry sig :lol:
Member
Gold: 2,070.50
Feb 4 2010 01:31pm
Fick upp den
Member
Gold: 0.00
Feb 4 2010 02:33pm
Men jävla fitt tråd nu e jag rädd
Member
Gold: 0.90
Feb 4 2010 02:43pm
Min gammelmormor dog för 4år sedan.
hon hade precis köpt en ny säng som hon log i några timmar bara.
sen fick hon åka ambulans in till sjukhuset.
Sen på morgonen där på så ringde dom och sa att hon hade dött(bara somnat in som man vill att dom ska göra, utan smärta etc,)

Så jag fick den där nya sägen.
Den första veckan som ja sov i den vakna jag av att hon stod bredvid mej.( första natten blev ja skraj som fan. dom andra nätterna kände man sej bara trygg, man visste ju vem det var som satt bredvid en)
Pappa fick en soffa som hon hade haft.
Han vaknade oxå av att hon stod bredvid.

This post was edited by mrknuttepalve on Feb 4 2010 02:44pm
Member
Gold: 7,051.99
Feb 4 2010 02:47pm
läste om en katt som kunde förutspå gamlingars död.. den typ la sig hos en person en kväll dagen efter var den personen död.. hittar inte den aftonbladets artikeln
Member
Gold: 0.00
Feb 4 2010 02:50pm
Quote (mrknuttepalve @ 4 Feb 2010 22:43)
Min gammelmormor dog för 4år sedan.
hon hade precis köpt en ny säng som hon log i några timmar bara.
sen fick hon åka ambulans in till sjukhuset.
Sen på morgonen där på så ringde dom och sa att hon hade dött(bara somnat in som man vill att dom ska göra, utan smärta etc,)

Så jag fick den där nya sägen.
Den första veckan som ja sov i den vakna jag av att hon stod bredvid mej.( första natten blev ja skraj som fan. dom andra nätterna kände man sej bara trygg, man visste ju vem det var som satt bredvid en)
Pappa fick en soffa som hon hade haft.
Han vaknade oxå av att hon stod bredvid.

och hur i helvete smälte du detta :s? jag hade fan varit i chock xD
Member
Gold: 26,189.00
Feb 4 2010 02:53pm
Jag har faktiskt vart med om en grej när jag var riktigt liten. Jag vaknade när jag låg i min 90 cm breda säng och ser ett skimmer, som dimma och får för mig att det är spöket laban, och hälsar på det. Såhär i efterhand har jag tänkt vad det kan vara men inte fått någon annan förklaring än att det var inbillning.

Även nu vaknar jag av saker i mitt nya rum. Vaknar av att det blir pisskallt, och även när jag ska sova ibland så kan jag känna hur någon andas på mig :|

Tro vad ni vill men det är sant... Förväntar mig inte att folk ska tro på vad man säger in here.
Member
Gold: 0.90
Feb 4 2010 02:54pm
Quote (DJVIP @ Feb 4 2010 08:50pm)
och hur i helvete smälte du detta :s? jag hade fan varit i chock xD

jo första natten kunde ja inte sova mer.
jag fick upp o satt mej vid köksbordet.

men sen så blev det att man var trygg på något sätt
Go Back To Svenska Topic List
Prev123411Next
Add Reply New Topic New Poll