d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > + Formatering Af Windows 7 +
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: Locked
Warn: 10%
Apr 28 2013 04:27am
Hey guys'n girls! :)

Jeg besluttede mig i dag for at formater min pc, der er alt for meget bras på og den er blevet jævnt sløv!

Så lige for at fremtidssikre og gøre det lidt nemmere for mig selv... tænkte jeg, er det ikke muligt at formater den(geninstaller alt) og hente drivere og de programmer jeg ønsker, og så opret et "recovery/gendanelses" punkt, så næste gang jeg synes den er sløv kan jeg bare "loade" det også kommer den tilbage til det stadie som den var i, da jeg havde gjort den 100% klar? :P

kan windows 7 selv det? eller skal jeg eventuelt bruge et program?

Mvh,
Pakto
Member
Gold: 7,525.26
Apr 28 2013 04:48am
Uden at være sikker mener jeg at Windows automatisk opretter et gendannelsespunkt ved flere lejligheder. For eksempel inden du installerer nødvendige windowsopdateringer. Er også temmelig sikker på at du kan gøre dette manuelt, så det burde være muligt.
Member
Apr 28 2013 04:49am
Quote (Whyred @ Apr 28 2013 12:48pm)
Uden at være sikker mener jeg at Windows automatisk opretter et gendannelsespunkt ved flere lejligheder. For eksempel inden du installerer nødvendige windowsopdateringer. Er også temmelig sikker på at du kan gøre dette manuelt, så det burde være muligt.

Har du eventuelt 2min til lige at følge op på dette, og instruer mig i, hvordan dette udføres? :) ku være SWEET! tak :D
Member
Gold: 7,525.26
Apr 28 2013 05:51am
Okay.
Hvis du skriver 'Systemgendannelse' i søgebjælken under 'Start' så kommer du ind i et program der hedder systemgendannelse. Dette program viser dig dine gendannelsespunkter, som er oprettet for nylig, og hvis du ønsker det kan du vælge ét, og gendanne din pc tilbage til det valgte tidspunkt. De automatiske punkter efter essentielle Windows-opdateringer står derinde og hvis du klikker på fanen 'Vis flere gendannelsespunkter', så kommer der forslag til andre tidspunkter hvor din pc automatisk har oprettet et gendannelsespunkt (ved installation af Java for eksempel). Disse punkter oprettes som sagt automatisk fordi de kan give anledning til problemer i nogle tilfælde.

Du kan derudover oprette dine egne gendannelsespunkter ved at vælge: Egenskaber for system -> fanen 'Systembeskyttelse' og dernæst vælge 'Opret...' og så selv navngive dit genoprettelsespunkt.
Jeg har ikke selv gjort det, men jeg vil da næsten vædde på at et sådant punkt vil figurere på listen over gendannelsespunkter i fremtiden, og at du vil kunne styre det efter behov på den måde.

Håber det kan bruges.
Member
Apr 28 2013 11:15am
Mange tak! jeg prøver lige at lege med det! :)
Member
Gold: 24,670.04
Apr 28 2013 11:30am
Jeg er rimelig sikker på at gendannelsespunkter kun er det stadie dine windows filer er i, den er altså fuldstændig lige glad med installationer af diverse programmer.
Member
May 1 2013 08:58am
Tror du har ret Froziph :(
Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll