Quote (MischaDK @ Apr 9 2013 01:08pm)
fordi ellers var der ikke langt nok
Interessant svar
Quote (iPaid @ Apr 9 2013 11:48pm)
Lige langt vel?
Nej
Quote (iPaid @ Apr 9 2013 11:48pm)
Giver ikke mening i mit hoved.
Prøv igen
Quote (Zinaroth @ Apr 10 2013 12:06pm)
Længere her skal ikke forståes som i afstand, men som i tid.
Hvis du rejser mod vest rejser du altid tilbage i tiden ifølge vores tidszoner, hvor når du rejser mod øst så rejser du frem i tiden.
Det er selvfølgelig kun i vores tidsregning, men i teorien tager det ene kortere tid end det andet.
Hvis vi antager man havde tidszoner ned til hvert sekund kunne man forestille sig følgenden:
Du kigger på uret hvor du tager afsted, inden du tager afsted, og på uret hvor du kommer frem, når du kommer frem.
Så kan man udregne forskellen mellem de to tidspunkter.
I teorien er der cirka 2 minutters tidsforskel mellem den østlige del af Sjælland og den vestlige del af Fyn.
Det er ihvertfald den eneste mulighed jeg ser.

Det var et rigtigt godt svar

du har gjort dig nogle tanker se jeg. Desværre i den forkerte retning, svaret har ikke noget med tid at gøre
Nå men jeg må vel komme med en smule hjælp.
I gamle dage tog man færgen fra Korsør til Nyborg ( tog ) eller Halsskov til Knudshoved ( biler ).
I dag går turen over broen. De to udgangspunkterne på henholdsvis fyn og Sjælland ligger fast, og svaret må nødvendigvis findes i mellem de to punkter.
Så hvordan kan det mon være at der to forskellige længder mellem de samme to punkter. Er det muligvis noget menneskeskabt eller er bare en mærkelig naturfænomen