Jeg har mange opgaver i de følgende uger.. og jeg er taknemmelig over hjælpen indtil videre !
Jeg er så småt gået i gang med dem alle sammen, og vil begynde på mit billedkunst projekt lige så stille.
Jeg har om emnet
Manipulation, en manipuleret virkelighed, og jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle gode ideer?
Findes der belæg for, at hulemændene brugte en form for manipulation ved deres hulemalerier?

- Har tænkt mig og lave en tidslinje over udviklingen, og tænkte den kunne være en start, hvis man altså har beviser for det.
- Noget med Egypten, hvor jeg har hørt at der var en farao der nærmest blev slettet fra historien fordi alle hans statuer blev omhugget..
- Så vil jeg gå over til noget med Guldalderens malerier, hvor man forfinende malerierne og undlod at male fruens dobbelthage eller vorte på næsen med.
- Videre over til noget Propaganda, Stalin og Hitler, som manipulerede fotografier og fik officerer og andre personer slettet fra historien.
Og til sidst vise nutidens manipulationer, og give eksempler på hvor meget virkeligheden bliver manipuleret og ting forfinet.. Og så vise dem min egen fotomanipulation af et eller andet og vise dem processen bag.
Håber i kan komme med nogle gode ideer evt til projekt jeg selv skal photoshoppe, eller med nogle andre emner fra fortiden