kokeillaas tuleeks tästä mitään
elikkäs näyttäis et alkaa olee aika paljo noita topicceja elokuvista, ni aattelin et jos väsäis listan, mitä mie sit päivittelen aina sen mukaa mitä työ postaatte (laittakaa miulle pm aina kun postaatte, helpompi miun seurata)
ideana:
postatkaa tähän topicciin elokuvat, joita suosittelette tai jotka oli mielenkiintosia teiän mielestä
laittakaa myös mielellään imdb.com linkki mukaan, ni muitten on helppo kattoa sieltä millanen elokuva on kyseessä
mistään laittomuuksista ei saa puhua, ja muistakaa elokuvia katsellessa ne ikäsuositukset

ja ei spammiä tähän topicciin
saa repostaa myös nuo yksittäisii topicceihin laitetut elokuvat tänne, ni saa ne kaikki samaan listaan
Animaatio:
Despicable Me -
http://www.imdb.com/title/tt1323594/ - Olihan tuo hieman erilainen animaatio, mutta aika perus juonen rakenteelta muodostettu. "Pahiksen elämän muutoksesta." -
ParaNoir1Kauhu:
Devil -
http://www.imdb.com/title/tt1314655/ Ihan katseltava kauhu leffa. Itse pidin tuosta. -
Paranoir1ei kategoriaa:
the town -
http://www.imdb.com/title/tt0840361/ - loppu oli sellane että voisin vaikka 7/10 antaa arvosanaks
RziMitäs vittua tähän kirjoittaisi. Semmoinen hymähdyksen arvoinen leffa. Eli ei mitään erityisen hyvää elokuvassa, mutta kyllä näitä katselee. -
ParaNoir1Shutter Island -
http://www.imdb.com/title/tt1130884/ - aika samantapanen kuin inception, huonompi tosin 7½/10 -
ParoniThe Sorcerer's Apprentice -
http://www.imdb.com/title/tt0963966/ - Katselin näyttelijä listaa, nicolas cage ja mietin et tän vois katsoa. Heti leffan alkuun Walt Disney Pictures, niin kävi mieles: "voe helv."
No fiiliksiä leffasta. Välillä tuli vivahteita mieleen pääsankarista, miten huonosti näyttelet. Lähinnä kuvittelen millaisille katsoja kunnalle leffa on tarkoittu. Teini pojille, joilla on huono omatunto. Tykkää fantasia maagisuudesta ja elokuva tehosteista. -
ParaNoir1Easy A-
http://www.imdb.com/title/tt1282140/ - Aloin katselemaan tuota jossain 30min kohdalla. Tajusin nähneeni tämän jo aikaisemmin. Vissiin oli hyvä elokuva jos ei edes muista nähneensä. -
ParaNoir1The American-
http://www.imdb.com/title/tt1440728/ - Ei tosiaan ollut niin hyvä, kuin olisi luullut. Tosiaan George Clooney näyttelee salamurhaajaa ja Irina Björklund puolestaan hänen huoraansa tai vaimoansa (tosiaan ei selviä elokuvan aikana, puolestaan hän viettää mahtipontiset jotan minuutteja elokuvassa). -
ParaNoir1Salt -
http://www.imdb.com/title/tt0944835/ - Jaa-a. Kyllähän tuota katsella kelpaa, mutta omamielipide et tomb raiderit parempia käsikirjoituksia. Parisen kertaa nauratti leffa. -
Paranoir1The Switch -
http://www.imdb.com/title/tt0889573/ - Semmoinen fiilis, että jennifer aniston näytellyt pari - kolme kertaa aivan saman tyylisessä elokuvassa aijemmin. Nojaa eipähän tuo parasta draamaa ollut, mutta kattohan tuon. Tosiaan en varmasti vuokrais tämmöistä elokuvaa. -
Paranoir1The Social Network -
http://www.imdb.com/title/tt1285016/ - Ihan mielenkiintoinen leffa. Tosiaan leffassa käsitellään facebookin perustajaan liittyvillä oikeusjutuilla. -
ParaNoir1Girl, Interrupted -
http://www.imdb.com/title/tt0172493/ - Nähnyt jo useamman kerran, edelleen mahtava. -
KetjureaktioProzac Nation-
http://www.imdb.com/title/tt0236640/ - Nähnyt myös tämän useampaan otteeseen. -
KetjureaktioNude Nuns with Big Guns (2010) -
http://www.imdb.com/title/tt1352388/ - Olihan ihan mielenkiintoinen elokuva moisen Machete meiningillä (melkein) varustettu. Ei ihan niin hyvä jos tuohon leffaan vertaa, mutta riittävän raju ja hieman epäselkeä katsottavaksi. -
Paranoir1Let Me In (2010)-
http://www.imdb.com/title/tt1228987/ En ollut kuulukkaan aijemmasta versiosta. Luettuani muutamia kommentteja että hyvin tehty remake film. Päätin katsoa, ihan hyvähän tämä on. -
ParaNoir1The King's Speech (2010) -
http://www.imdb.com/title/tt1504320/ - Ihan mielenkiintoinen leffa (vissiin tositapahtumiin perustuva). Ajankohta menee ensimmäisen ja toisen maailmansodan väliin ja eräänlaista henkilökuvaa Britanian prinssistä - kuninkaasta. Ei kyllä ihan 100% vakuuttava leffa taino omaan mielimakuun - ei täysin, mutta muilta osin vaikutti ihan laadukkaalta ja hyvältä elokuvalta. -
ParaNoir1The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)-
http://www.imdb.com/title/tt0980970/ - EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI! Älkää katsoko, ihan paskaa kyllä varmaan jotkut pitsanaamat ja teinit vois tykkää. -
ParaNoir1I Spit on Your Grave (2010) -
http://www.imdb.com/title/tt1242432/ - Nojoo ällötti katsoa, en oikein kyennyt katsomaan loppuun. Kysehän on naisesta joka menee pikkukylään ja vuokraa vissiin mökin. Jolloin paikalliset punaniskat päättää leikkiä astetta rajumpia naisen kanssa. -
ParaNoir1Faster -
http://www.imdb.com/title/tt1433108/ - perus mättöö eipähän mitenkään loistava suoritus mutta kelpaa -
Paranoir1Inside Job -http://www.imdb.com/title/tt1645089/ - ihan sinänsä laadukas dokumentti tästä lamasta ja miten se tapahtui -
Paranoir1Zeitgeist: Moving Forward-
http://www.imdb.com/title/tt1781069/ - itse tykkäsin. aikalailla muutenkin mielipiteitä avaava kokemus. ja tähän aikasemmat liittyvät addenium ja the movie.. -
Paranoir1The Mechanic (2011) -
http://www.imdb.com/title/tt0472399/ - eräänlaista palkkamurhaaja action & draamaa aika yksinkertaistu jota voi katsoa ihan tyhjentävin mielin aka perus mättöö -
ParaNoir1gulliverin matkat (2010) -
http://www.imdb.com/title/tt1320261/ - aika paskaa -
ParaNoir1Its Kind of a Funny Story 2010 -
http://www.imdb.com/title/tt0804497/ - Suhteellisen hellyyttävä olo tuli tätä katsoessa. Joskaan vähäänkään kiinnostaa "miten nuoret viettävät aikaansa mielisairaalassa" -aihe kiinnostaa suosittelen katsomaan tosin vähämmän dramaattista se on

-
ParaNoir1Jackass 3D -
http://www.imdb.com/title/tt1116184/ - vittu mitä paskaa.. kyllästyttää nämä vaikka pari hyvää juttua olikin -
ParaNoir1The Resident 2011 -
http://www.imdb.com/title/tt1334102/ - ei oikeastaan kiinnostanut enään kun tajusi että mies yrittää raiskata tai jotain tuolle naiselle muistelisin et skippasin puolleffaa kun ajatus moisesta hieman kuvottaa. -
ParaNoir1The Next Three Days 2010 -
http://www.imdb.com/title/tt1458175/ - oli ihan ok leffa noinkin, vaikkakin samalla juonen perällä olevia tullut tänä vuonna kaksi - kolme hollywoodista sitten samalla juonella tähystetty jossa sisar rupeaa pelastaa syytöntä? veljeänsä vankilasta ei kiinnostanut pätkän vertaakaan, ehkä sitten Russell Crowe:n takia halusin katsoa tämän :/ -
ParaNoir1Tangled 2010 -
http://www.imdb.com/title/tt0398286/ - mielen keventyäkseen päätin katsoa tämmöisen, mutta huomaa et kohderyhmänä on teini-ikäiset ja sen alle.. muuten ehkä voisin suositella hyvinkin jos samoja vitsejä uudelleen ja uudelleen käytetty tai sitten rasittavat laulukohtauksista ollenkaan pidä -
ParaNoir1Skyline -
http://www.imdb.com/title/tt1564585/ - vittu mitä paskaa.. itselle tuli ensimmäisenä mieleen tom cruisen maailmojen sota, mutta b-luokan näyttelijöillä tähdittämä. eihän tätä voi lämpimikseen suositella ellei sitten "star trek" scifi fani -
ParaNoir1Green Hornet -
http://www.imdb.com/title/tt0990407/ - olihan tämä ihan perus mättöä, vaikkakin 'tv-sarjasta uudelleen tehty?' elokuva aiheinen, mutta joo suosittelen katsomaan jos et ole tutustunut aijemmin tv-sarjoihin muuten aika suppea kokonaisuus tämä, mutta joo.. (open for thoughts?) -
ParaNoir1Get Low-
http://www.imdb.com/title/tt1194263/ - aika mielenkiintoinen osaltaan, vaikkakin itse pohdin Lucas Black suoritusta elokuvasta kun jotenkin tuntuu että hän ottaa samanroolin aina vastaan -
ParaNoir1Sátántangó-
http://www.imdb.com/title/tt0111341/ - Kävin eilen kattelemassa teatterissa, kesto 7h15min. Onhan tämä yksi hienoimmista elokuvista. Törkeän tyylikkäitä 'kamera-ajoja' fantastisen näköisellä kuvalla, onnistuneella rakenteella ja kiinnostavalla sisällöllä. -
BebebBurnsPrimer -
http://www.imdb.com/title/tt0390384/ - Tuo tuli viimeksi katsottua. Uskomaton pläjäys joka täytyy katsoa vielä varmaan pariin kertaan lähiaikoina. Ei todellakaan mitään kevyttä katsottavaa. - [url=http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=50711035&f=192&p=353426002]Saimoz[7url]
the man from nowhere -
http://www.imdb.com/title/tt1527788/ - oli muute hyvä raina -
RziBlack Swan -
http://www.imdb.com/title/tt0947798/ - draama, mysteeri, trilleri - alku hieman pitkäveteinen; päänäyttelijä (Natalie Portman) = voitto ja muutkin näyttelijät hoitavat asiansa hyvin (mm. Mila Kunis, Vincent Cassel); jotkut sanoo että ahdistava elokuva, oma mielipide tästä on hieman erinlainen; erittäin mieleenpainuva elokuva. kokonaisuudessaan 9/10 - [url=http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=53286500&f=192&p=357116585[/url]
V for Vendetta -
http://www.imdb.com/title/tt0434409/ - action, sci-fi, trilleri - visuaalisesti komea ja viihdyttävä elokuva, se pistää katsojan miettimään vapauden arvoa. tässäkin elokuvassa pääesiintyjänä toimii Natalie Portman, V on tässä elokuvassa tulevaisuuden Che Guevara - jo pelkistään V:n asusteen näkeminen saa kiinnostumaan elokuvasta. 8½/10
Jolli1cell 211 -
http://www.imdb.com/title/tt1242422/ oli aika jänskä pätkä jakso helpost kattoo loppuu ja parasta leffas oli ehkä sen loppu, ku se ei oo mikää vitun happy ending 8/10
tumiilman imdb linkkiä:
BebebBurns:
Emperor of the North 4½/10
Import/Export 8/10
Operation Pink Squad II 7/10
Pikkupojat 1½/10
The Mansion of Madness 5½/10
Elmer Gantry 4/10
The Punisher 6/10
The Vikings 3/10
Dante's Inferno 7/10
The New York Ripper 6/10
Heaven's Gate 4½/10
Pickup on South Street 7/10
Jigoku 6/10
Blood of the Beasts 8½//10
Robot Carnival 6/10
Jungle Holocaust 3½/10
Solaris 8½/10
TheBe:
Robin hood - prince of thieves tuli katottua tänään. Ihan mukava pitkästä aikaa, mutta eipä taas vähään aikaan tarvi.
Sitä edellinen leffa tais olla machete, mikä oli kyllä pettymys. Väkivaltaa ja verta oli paljon (ei huono asia) mutta surkea tarina + hirveät efektit = ei hyvä.
BebebBurnsPaisan - Oikein 'mukavaa' italialaista neorealismia 7/10
Casablanca 7/10 - Olihan tämä oikein hyvä.
Der Hexer 5½/10 - Aika lupsakka elokuva.
BebebBurnsCity of ember 3½/10 - Ihan katseltava perheseikkailuelokuva. Vähän imelä ja tyypillinen. Aika menevä, mutta toisaalta liian lyhyt; suppea.
The Saint 1/10 - Voihan helvetti... Vasta lopussa tajusi, että tämähän oli siihen tv-sarjaan perustuva
Contact 5/10 - Guilty pleasureni
Rounders 4/10 - "Iha jees..."
BebebBurnsKing's Speech 5+/10 - Melkein hyvä. Paikoitelle erittäin komeasti kuvattu, mutta paikoitellen taas väkinäisen 'uplifting'-menoa
Somwhere 7/10 - 'Hidasta' draamaa, juuri tälläisestä tykkään. Oikein hyvä. Loppu oli hieman meh, mutta menköön
BebebBurns127 hours5/10 - Adhd-menoa, mutta viihdyin kyllä tätä katsellessa. Perusvarmaa tavaraa.
When the Raven Flies 5½/10 - Yojimbo-tyylinen viikinki-action, ihan hyvähän tämä oli, mutta jokseenkin yllätyksetöntä tavaraa.
I Vitelloni 5+/10 - En ymmärrä hehkutusta. Toisaalta liian lyhyt, toisaalta liian pitkä. Vähän suppea kuva jäi vetelehtijöistä. Muutama oikein onnistunut ja mielenkiintoinen kohtaus, pari hyvää otosta. Aikalailla siinä olikin sitten. Ei koskettanut erityisesti.
BebebBurnsVredens dag AKA Day of Wrath [1943] 9-/10 - Oli huikean hyvä
RockoInception 4/5 tähtee. vittu oli kyl helmee siin leffan puolivälis ku alko oivaltaan enemmän. loppuu kohte kuitenki vähä latistu, ei paska lopetus silti.
BebebBurnsThe Other Guy 3-/10 - Absurdi perseilykomedia, pari kertaa tuli naurahdettua, muutaman kerran vitutti.
This post was edited by peterpants on May 5 2011 12:10pm