d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Dansk D2jsp Guide! > Det man skal vide.
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 7,924
Joined: Jan 24 2006
Gold: Locked
Trader: Scammer
Mar 19 2007 02:01am
Når du registrerer dig som bruger på d2jsp, siger du selv ”ja” til at følge sidens regler. Hvis njaguar eller DeeBerMan(som er de to eneste Administratorer på siden) har lyst til at ændre på ting som f. eks. Trade Rules eller Site Rules kan de gøre det uden at fortælle eller få det bekræftet fra andre brugere.

----- Hvis der er angivet en * efter et ord eller sætining, er det fordi der er en bedre forklaring på ordet sidst i det afsnit -----


Help Database

Her kan du se alle afsnit af ”Help Database” Klik
1. Kontakt moderator holdet & anmelde topics. (Hvor du vil finde en liste af forummets moderatorere og adminstatorer
2. cookies og brugen af cookies (Fordele ved brugen af cookies og hvordan man fjerner cookies fra denne side)
3. Email bekræftelse af nye beskeder. (Hvordan jeg gør det muligt at få en Email, når der er skrevet et nyt svar i din topic.)
4. Log ind og ud. (Hvordan man logger ind og ud fra siden. Hvordan man forbliver anonym og ikke bliver vist på ”Aktive Users List”.)
5. Bruger liste. (Forklaring til de forskellige måder at sortere og søge efter brugere.)
6. Postning. (En guide til funktioner, der er tilgængelige når man skal lave ny post.)
7. Hjælp til ”glemte kodeord”. (Hvordan kan man ændre sit kodeord, hvis du har glemt der.)
8. Fordele ved registrering (hvordan man registrerer sig, og de ekstra fordele ved at være registreret medlem)
9. Søg efter Topics eller Posts. (Hvordan man bruger ”søge” funktionen.)
10. Post funktioner. (En guide til de tilgængelige funktioner, når du ser en topic.)
11. Aktive topics og nye posts. (Hvordan kan jeg se alle topics, hvor der er blevet skrevet noget mere i siden sidst du besøgte den topic.)
12. Se en brugers profil informationer. (Hvordan kan jeg kontakte brugeren?)
13. Dit kontrol panel! (My Controls.) Der kan du ændre dine forskellige informationer. Personlige informationer, avatars, signatures, board settings, sprog og style choices.)
14. Personlige Beskeder. (Hvordan sender jeg en Personal Messege, tracker den, ændrer din inbox.)






#1 Hvad er Forum Guld?

Forum guld er de penge som der bliver handlet med på D2jsp. Man kan bruge forum guld(Fg) til mange ting. Man kan f.eks. købe Signatures* og Avatars*. De kan bruges til at købe skinnene navne og man kan bytte ting det for ting til Diablo 2, World of Warcraft og GuildWars.

*Signatures. – En signature er det billede/tekst som vil blive vist i alle de beskeder du skriver.
*Avatar. – Et avatar er ens profilbillede.

Mere information om forum guld [URL=]her[/URL]

Hvordan kan jeg ændre mit brugernavn?

Det er en ny funktion (som stadig er under opbygning). Priserne vil være følgende:
250fg for en mindre ændring ( Bedre forklaring kommer! )
500fg for en større ændring ( Bedre forklaring kommer! )
1500fg for at ændre hele sit navn ( Bedre forklaring kommer!)

OBS! Du skal være en d2jsp doner før du kan få tilladelse til dette.
OBS! For hver 1000’ende post du har koster du yderligere 100fg.

icon_pointr.gif Kontakt njaguar for at ændre dit navn.


Anmeldeser af overtrædelser.
Når der er markeret en * bagefter et ord, vil det sige at der er en forklaring til ordet . Forklaringen vil stå sidst i afsnittet.


Mest normale overtrædelser:
For tidlige bumps. – En bruger der poster hans egne beskeder to gange i træk uden der er gået 4 timer imellem.
For tidlige reposts. – En bruger som poster den samme topic med mindre en 4 timer imellem dem. Hvis han laver ny efter en time, vil den blive ”Closed”
Spam/Noget der ikke har noget med den sektion at gøre. – Det kan være spørgsmål om bot hjælp / dia runs eller andre runs / andre ting, der ikke hører hjemme i den sektion.
En der offer level service uden at have trusted tags. Gælder det samme med runs og rush hjælp.
(Læs ”Trade Rules”.)
Det er de mest ”normale” overtrædelser! – Du kan selvfølgelig også anmelde alle andre ting som kan være forkerte!
Hvis du skal anmelde en overtrædelse i trade forums skal du kontakte brugere med følgende ranks.
- Member++
- Trade Moderators
- Trade Assistants
Husk at sende link til den topic som du skal anmelde, og hvilken regel der bliver overtrådt i din pm.

Hvis du skal anmelde en overtrædelse på siden(Site Rules) skal du tage kontakt med en af følgende ranks.
- Members++
- Junior Moderators
- Moderator

Du skal ikke sende en anmeldes pm til brugere, der er Retired Moderators !


Stjerner

Du har måske lagt mærke til at nogle brugere har en stjerne for enden af deres navn.
Stjernerne repræsenterer brugere, der har doneret til d2jsp.
Man kan ikke længere regne med at hvis der bliver vist f. eks. en lysegrå at man så har doneret 5$, fordi Njaguar har givet dem mulighed for at skifte ens stjerne.
Farverne repræsenterer de forskellige donor beløb. Hvis du vil finde ud af hvor mange og, hvilke farver der er at vælge i mellem, kan du bare prøve at donere til siden.
Hvis du ikke vil have at man skal kunne se din stjerne! Skal du kontakte Njaguar og spørge om du kan få den skjult.

$5$10$25Alt der er højere end det er fortroligt og må ikke fortælles.

Hvordan skifter jeg min stjerne?
Gå ind I My Controls  Change Star Settings og vælg den stjerne du vil have.

HUSK! Der vil kun blive vist de stjerner som passer til det beløb du har doneret til d2jsp. Hvis du ikke får vist nogle stjerne er det fordi du ikke har betalt eller doneret til siden!


Hvordan kan jeg købe/ændre mit skinnene navn?

For at købe et skinnene navn:
Gå til ”My Controls”.
Derefter skal du finde ”Forum Store”
Her kan du se alle de muligheder der er at vælge imellem. Vælg den du vil have og køb det.

For at ændre en skinnene navn:
Gå til ”My Controls”
Derefter ”Inventory”
Klik på den farve du vil have.

HUSK: Man kun kan se den skinnene effekt med Internet Explorer og Opera.

Hvis du vil se andre brugeres skinnene navn skal du trykke følgende:
”My Controls” og tryk på ”Settings”. Det kan du vælge mellem YES or NO.




Trusted /Mediator trade Rank:

Hvad betyder det: En burger D2jsp bruger med et Trusted eller Mediator mærke er brugere, der har vist at, de er gode brugere. Disse brugere er nogle man kan stole på i byttehandler.
Hvis du har en byttehandel ogikke stoler på en bruger uden et af disse mærke kan du sende en pm til en trusted /mediator og spørge om de har tid til at hjælpe med en trade.
- De er venlige og vil gerne hjælpe så meget de kan.

Hvordan får jeg et ”Trusted” mærke?
Bliv ved med at overholde sidens regler, og undgå problemer. Så vil brugerne med Rank: Trade Mods, se om de synes du er egnet nok til at få et mærke.


D2JSP TITLER:
Fra den laveste til den højeste.

Validating: Det er en person, som ikke har adgang til alle post muligheder. Han får adgang til funktionerne når han har klikket på ”verify” linket i den aktiverings Email, der bliver tilsendt til ens nedskreve mail. (Det er ikke så godt at bruge følgende mails: Hotmail, Gmail eller SPymac.)

Banned: Det er en person, der slet ikke har adgang til noget som helst! Dem der tilhører dem gruppe, de fortjener det!

Losered: Brugere der ikke har adgang til Forum guld funktioner, de kan ikke bruge deres personlige post systemer. De kan kun
poste i ”battlëfloor”.

Scammer
: Hvis er person bliver fundet skyldig i at stjæle fra andre brugere på siden. Hvis du skal trade med en bruger, der er mærket: ”Scammer” er det mest sikre at sende en pm til en Trusted eller Mediator, for at være sikker på hele forløbet foregår normalt.

Member: En normal bruger, som bruger siden korrekt. Det er den gruppe man tilhører lige når man har tilmeldt sig til siden.

Trusted: En bruger med dette mærke har vist sig at være troværdig i trades og overholdt reglerne. *Ikke alle bruger der får dette mærke..!*

Mediator: En Mediator er trader, som stille sin hjælp til rådighed for andre brugere. Mediators bruges til at hjælpe f. eks. med forum guld trade.

Member++: En bruger, der er har bevist de et værdige til det rank for de højere ranks. En der har haft øjne og ører med på siden. Hvis man er mærket som ”Member++” kan man redigere sine egne posts i sektionerne, han kan lukke dem. De vil også få en større PM box.

Graphic Artist: Kan kun lukke og redigere i Graphic Design forum.

Trade Assaistant: De holder hele tiden Trade Mods informeret om reports. De kan lukke og redigere posts i alle sektionerne. De kan også bruges som en Mediator, men kun i Forum Golsh*thead.

Trade Moderator: De har mulighed for at give en Warn% // Lukke // Flytte // Slettet posts in trade sektionerne. De hænger ud i Trade Grounds og holder med at alt er som det skal være.

Junior Moderator: En Moderater højre hånd. De har muligheder for at flytte, slette, give warn osv. De kan svare på alle spørgsmål om D2jsp, hvis de ikke kan svare vil de sende dig et link til en bruges, der kan hjælpe dig.

Moderator: Her er der tale om kræfter.. Kan det sammen som en Junior Moderater, men med lidt flere ”kræfter”. De kan f. eks. supsendere en bruger. Det sker dog sjældent. Hvis disse personer laver et valg, er det ikke meningen man skal komme op at skændens med vedkommende.. igen har de en stor magt over siden!
Ikke anbefalet at spille dum eller komme op at skændes med disse brugere!

Senior Moderator: Kan det samme som Junior Moderators og Moderators. Senior Moderators har bare en smule Administrator(Admin) magt. Brugere med dette rank, har været på d2jsp i lang tid. De har alle hjulpet med større ting på siden. Hvis de har noget at sige, så er det anbefalet man hører efter!

Retired Moderators: En respekteret tittle. Den er givet til brugere, som har været ”Mod” af en art. Det kan være at en Senior Moderator ikke gider mere og stopper. Derved gives denne tittel.

Admin: njaguar & DaBeerMan. njaguar = GUD and DaBeerMan = Semi gud. d2jsp(Programmører) Alle side problemer burde gå gennem DamBeerMan. Hold venligst Pm’s til njaguar på det laveste!!!


Warns:
50%+ Gør så man ikke kan se dit avatar or signature. +Du vil ikke have muligheder for Guild funktioner
70%+ Du har ikke mulighed for at bruge Forum Gold funktionerne, og din Inbox vil være låst.
100% Warn, vil give dig Rank Looser! IKKE EN RESPEKTERET TITTEL AT RENDE RUNDT!

Hvordan kan jeg få fjernet mit warn?

Efter en måned eller mere, kan du sende en pm til den bruger, som har givet dig dit warn.
Hvis en den bruger som gav dig dit warn, er blivet Retrired Mod eller er “inaktive*”. Så skal du sende en pm til en anden bruger, der har mulighed for at fjerne warn.
**Men husk at skrive din situation med en din pm Det er nok at sende 1 pm. Hvis de ikke svarer dig, mener de at, du ikke fortjener at få fjernet dit warn!**




Guild Points & Ladder Slasher

Ladder Slasher er et simpelt rpg,her kan du finde alle vigtige informationer om spillet:
Ladder Slasher – Game Mechanics Explained
The Ladder Slasher Guidebook
Hvad er Guild point og hvordan for jeg den?
Guild point are en del af det nye ranking system. De fås ved at spille njaguar’s Ladder Slasher spil.

Mere info her


User Blogs:

Hvad er en Blog?
Blog står for “Web Log”. Eller en slags dagbog.
Den bruges til at poste personlige tankerog meninger. Inde i din profil vil de 3 sidste blogs blive vist. Så det er let for dine venner og andre interesserede at se dem. Du kan læse alle andre blogs i General Chat.


Hvordan skriver man en blog?
Man kan ikke lave en blog på den normale måde.
For at lave en blog skal man gå til ens egen profil, også trykke på ”Create New Blog”
Brugere med mere en 50% Warn eller som ikke har PM funktion åben, kan ikke lave en blog.
For at komme til din profil skal du klikke på dit navn øverst i venstre side.


Gode Tips:

Hvordan skifter jeg nr. af viste topics. På hver side.?
Gå to My Controls
Tryk Board Settings
Change Number of posts to show for each topic page to 50
Change Number of topics to show for each forum page to 50

How to Open Fast Reply automatically when available?
Gå til - My Controls
Tryk - Board Settings
Skift - Open Fast Reply automatically when available? to YES

Hvordan slår jeg pop-up beskeden fra, når jeg modtager pm’s?
Gå til - My Controls
Tryk - Board Settings
Skift - Do you wish to get a pop up notification when you get a new private message? to YES

Hvordan slår jeg visning af bruger avatars fra, når jeg læser topicss?
Gå til - My Controls
Tryk - Board Settings
Skift - Do you wish to view members avatars when reading topics? to NO

Hvordan slår jeg billeder og smilier fra i min topic?
Gå til - My Controls
Tryk - Board Settings
Skift - Do you wish to view images in posts, such as smilies and posted images? to NO

Hvordan slår jeg brugernes signature fra, nårjeg læser topics?
Gå til - My Controls
Tryk - Board Settings
Skift - Do you wish to view members signatures when reading topics? to NO[/QUOTE]

Go Back To Dansk Topic List
Closed New Topic New Poll